Sökning: "interpersonellt"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade ordet interpersonellt.
1. En skola för alla-illusion eller verklighet? : En multimodal kritisk diskursanalys av S:t Botvids- och Viktor Rydbergs gymnasiums hemsidor.
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighetSammanfattning : I denna uppsats undersöks S:t Botvids- och Viktor Rydbergs gymnasiums hemsidor utifrån ett multimodalt perspektiv. Syftet med undersökningen är att blottlägga hemsidornas kommunikation med mottagare och granska hur elever representeras i den. Studiens data innefattar både skrift- och bildmaterial från skolornas hemsidor. LÄS MER
2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER
3. Perspektiv på flerspråkighet : – En studie om läsbarhet för flerspråkiga
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats har vi genom en komparativ kvalitativ metod granskat läromedel som utformats för läsinlärning och är publicerade med ett spann på nio år. Materialet avser böckerna Mysterier på äppelstigen (2020) och Den magiska kulan (2011). LÄS MER
4. ”…JAG ÄR ÄNDÅ GANSKA SÅRBAR LIKSOM. I EN VÄRLD DÄR VI KANSKE INTE ALLTID SKA KÄNNA SÅ JÄVLA MYCKET” : EN INTERVJUSTUDIE OM POLISERS UPPLEVELSE AV PSYKOLOGISK TRYGGHET
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Begreppet psykologisk trygghet har visat sig vara en faktor som påverkar om personal trivs och stannar på arbetsplatsen. Begreppet innebär hur tryggt det upplevs att visa sig sårbar i en grupp och vad det får för konsekvenser. LÄS MER
5. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER