Sökning: "involvering av anställda"

Visar resultat 41 - 45 av 45 uppsatser innehållade orden involvering av anställda.

  1. 41. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Henriksson; Charlotte Fränneby; [2008]
    Nyckelord :Loyalty; Involvement; Relationship Marketing; Business concept; Branding; Internal marketing; Creating a higher value; SAS Sweden; Traditional airlines; Gap analysis.; Lojalitet; Involvering; Relationsmarknadsföring; Affärsidé; Branding; Intern marknadsföring; Mervärdeskapande; SAS Sverige; Traditionella flygbolag; Gapanalys.;

    Sammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER

  2. 42. Kundernas upplevelser av HR-funktionen efter en HR-transformation

    Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Anna Johansson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett företags personalarbete (Human Resources, HR) är en viktig nyckel till framgång eftersom en till företaget väl anpassad HR-funktion kan skapa stort värde. I skapandet av en effektiv HR-funktion är det betydelsefullt att undersöka hur HRs kunder (cheferna ute i organisationen) upplever HR. Tidigare studier har bl.a. LÄS MER

  3. 43. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Hautanen; Eve-Marie Rowe; [2007]
    Nyckelord :Lojalitet; Word-of-mouth; Involvement theory; Marketing mix; Medicinteknisk;

    Sammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER

  4. 44. Relationsmarknadsföring : Svenska konsultföretags kamp om anställdas och kunders varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jannike Sjölander; Ellinor Ossiander; [2007]
    Nyckelord :Loyalty; Involvement; Relationship Marketing; Branding; Marketing; Customer adaptation; Two-way communication.; Lojalitet; Involvering; Relationsmarknadsföring; Branding; Marknadsföring; Kundanpassning; Tvåvägskommunikation.;

    Sammanfattning : Swedish consulting companies within the architecture-and engineering business exist on a market that is distinguished by an increasing globalization and internationalization. The companies’ commissions are based mostly on long-term, personal clientele. LÄS MER

  5. 45. E-handel inom reseindustrin : En granskning av Internetresebyråers arbete med kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundbom; Moa Sjöberg; [2007]
    Nyckelord :Relationer; E-handel; Internetresebyråer;

    Sammanfattning : Internet är idag en väletablerad kanal för såväl varor som tjänster och denna typ av försäljning ökar hela tiden i popularitet. Anledningarna att människor handlar via Internet istället för i vanliga butiker är att det är billigare samt att det går snabbt och enkelt att jämföra olika återförsäljares priser. LÄS MER