Sökning: "jämförelse produkter"

Visar resultat 6 - 10 av 300 uppsatser innehållade orden jämförelse produkter.

  1. 6. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  2. 7. En jämförelsestudie av Chromaforas Selpaxt-teknik mot konventionella reningsmetoder för avlägsnande av PFAS från lakvatten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Oliver Collett; [2023]
    Nyckelord :PFAS; Leachent; Selpaxt; Kovik; Prezero;

    Sammanfattning : Per- och polyfluorerade alkylsubstanser, PFAS, är syntetiska kemikalier som är bioackumulerande, persistenta och toxiska för människor. Dessa ämnen har använts i produkter som textiler, brandsläckarskum, teflon och livsmedelsförpackningar sedan 1930-talet. Avfallsdeponier har länge förvarat olika typer av avfall som innehåller PFAS. LÄS MER

  3. 8. Digital visualisering av produktprover inom modeindustrin : En jämförelse av ett simuleringsbaserat och ett konventionellt tillvägagångssätt vid framtagning av textila produktprov

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Samuel Prabert; Hugo Henningsson; [2023]
    Nyckelord :Knitting; Shima Seiki SDS-ONE APEX4 system; Simulation; Sampling; Supply Chain; Virtual design; 3D; Fashion; Garment; Apparel; Trikå; Shima Seiki SDS-ONE APEX4 system; Simulering; Produktprov; Textil värdekedja; Virtuell design; 3D; Mode;

    Sammanfattning : Vid utvecklingen av nya produkter kan det vara utmanande att etablera en effektiv kommunikation mellan de olika intressenterna som är involverade i framtagningen av produktprover. Många parter med skilda erfarenheter är inblandade i processen och gör olika tolkningar av en plaggskiss. LÄS MER

  4. 9. Sömnregistrering med hjälp av ActiGraph GT9X Link och Polar Vantage V2 - en jämförande studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Pediatrisk inflammations- och metabolismforskning samt barnhälsa

    Författare :Joel Korpi; Sam Torkamani; [2023]
    Nyckelord :ActiGraph GT9X Link; Polar Vantage V2; sleep trackers; sleep; ActiGraph GT9X Link; Polar Vantage V2; sömnmätare; sömn;

    Sammanfattning : Background:  In recent years the interest in self-care has expanded, with sleep playing a big part. Concurrently, the development of self-monitoring wristwatches has enabled individuals to track their sleep. Commonly these are called sleep trackers. LÄS MER

  5. 10. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER