Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 300 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  2. 2. Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? - En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emil Nordgren; Carl Kilström; [2023]
    Nyckelord :Utkontraktering; drift i egen regi; egen drift; lagerverksamhet; lager; fördelar och nackdelar; strategisk betydelse; kostnad; flexibilitet; kvalitet; kontroll; kompetens och teknik; 3PL; tredjepartslogistik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ. Författare: Carl Kilström och Emil Nordgren Handledare: Joakim Kembro, Avdelningen för Teknisk Logistik, Institutionen för Maskinvetenskaper. Thomas Nordström, Transportchef Företag Alfa. LÄS MER

  3. 3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  4. 4. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER

  5. 5. Komjölk kontra växtbaserade alternativ : en jämförande studie kopplat till näringsinnehåll, hälsa och miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Linnéa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Näringsinnehåll; miljö; komjölk; växtbaserade alternativ;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att utifrån näringsinnehåll, hälso- och miljöpåverkan jämföra komjölk med växtbaserade alternativ. De växtbaserade dryckerna som rapporten belyser är havre-, soja- och mandeldryck. En litteraturstudie har genomförts varvid flera olika databaser har använts. LÄS MER