Sökning: "jasmin s"
Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden jasmin s.
16. Bilingual Peace Education in Israel: A case study on The School for Peace at Neve Shalom/ Wahat al-Salam : The path towards peaceful behaviours and social integration among Arabs and Jews
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay examined how bilingual peace education can promote peaceful behaviours and social integration among otherwise segregated Arab- Israelis and Jewish- Israelis. By using The School for Peace at Neve Shalom/ Wahat al-Salam as a case study, accompanied with Jürgen Habermas theory of communicative action and New institutionalism with a conflict critical approach, we observed the behavioural mechanisms of institutions and social interactions. LÄS MER
17. Hur man som lärare bemöter ADHD i det ordinarie klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Since we both are studying to become upper secondary school teachers we are bound to encounter students with some form of neuro-psychiatric diagnosis. We chose to conduct our study around Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD, because of its commonness among students. LÄS MER
18. The influence of passive measures on the highly demanding room climate requirements of a museum building in terms of sustainability
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign; Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : In the exhibition space of a museum, a compromise between the requirements for the preservation of cultural goods and thermal comfort criteria for visitors has to be applied. Such a high level of control without allowing fluctuations in temperature and relative humidity poses a big challenge to the air conditioning systems to maintain these very specific hygrothermal conditions. LÄS MER
19. Hur skiljer sig uppgifterna i digitala läromedel från uppgifterna i tryckta läromedel? : Multimodal läromedelsanalys i geometri för årskurs 3: en kvalitativ studie med kvantitativa inslag.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien var att jämföra hur läromedlen förhåller sig till varandra i framställningen av text och bild samt hur texten och bilden samspelar, i tryckta respektive digitala läromedel, inom arbetsområdet geometri för årskurs 3. Genomförandet av studien utgick från socialsemiotik som teoretisk utgångspunkt för analysen. LÄS MER
20. Förintelsens röster : en kvalitativ fallstudie om behandlingen av polska koncentrationslägerfångar enligt vittnesmålen från det världsunika Polska källinstitutet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : Vittnesmålen i Polska källinstitutet i Lund utgör idag en unik intervjuskatt som saknar motstycke! Föreliggande komparativa fallstudie analyserar hur förintelseöverlevande behandlades i koncentrationslägren och hur detta skildras i de polska vittnesutsagorna om Förintelsen från 1945 – 1946. I undersökningen tillämpas flera olika metoder bl. LÄS MER