Sökning: "känslor enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden känslor enkät.

  1. 1. Klimatoro och ekosociala interventioner : En kvantitativ studie av studenters attityder och miljövänliga beteenden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Javier Flores; Alex Granlöf; [2024]
    Nyckelord :Eco-anxiety; Green social work; Ecosocial interventions; Cognitive dissonance; Pro-environmental behaviors; attitudes; Environmental Locus of Control; Klimatoro; Grönt socialt arbete; Ekosociala interventioner; Kognitiv dissonans; Miljövänliga beteenden; attityder; Environmental Locus of Control;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att med hjälp av en internationellt tillämpad enkät och med utgångspunkt i studenters attityder till klimatförändringar (vid Örebro universitet) undersöka deras klimatoro, inställning till regeringens klimatåtgärder, miljömedvetna handlingar, samt inställning till ekosociala interventioner. Det empiriska material som studien bygger på samlades in genom en webbenkät som undersökte respondenternas tankar och känslor i relation till klimatförändringarna, samt deras inställning till vissa miljömedvetna handlingar och ekosociala interventioner. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  3. 3. Att stärka elevernas matematiska självförtroende och minska matematikängslan : lärares syn på sitt pedagogiska ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Linda Brant; [2024]
    Nyckelord :differentierad undervisning; KASAM; matematikängslan; matematiskt självförtroende; relationell pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa kunskap om hur lärare uppmärksammar matematikängslan och lågt matematiskt självförtroende hos sina elever och anpassar sitt pedagogiska ledarskap utifrån det. Matematikundervisningen kan komma att spela en stor roll i en individs liv och påverka allt från mående under skoltiden till framtida yrkesval. LÄS MER

  4. 4. "Jag får alltid lite ångest av att prata om och tänka på framtidens klimat" : Gymnasieelevers syn på sin klimatpåverkan och klimatångest, samt på skolans undervisning av miljö, klimat och hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Johanna Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Biologi; gymnasieelever; hållbar utveckling; klimatångest; miljö; naturkunskap; oro; skola; undervisning.;

    Sammanfattning : Illavarslande rubriker om klimatet och klimatångest har blivit allt vanligare i dagens samhälle. Debatter och diskussioner om global uppvärmning, klimatförändringar och konsekvenser av dessa verkar endast stiga i intresse. LÄS MER

  5. 5. Att tro på sig själv som förälder : En studie om föräldraförmågans dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Monika Gavene; Marina Turial; [2024]
    Nyckelord :Parental self-efficacy; Parent-child relationship; TOPSE; Parental self-efficacy; föräldraförmåga; föräldrabarnrelation; TOPSE;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka föräldraförmågans (parental self-efficacy) dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen. Undersökningen genomfördes som en tvärsnittsstudie av kvantitativ design med 151 deltagare. Deltagarna rekryterades på sociala medier och besvarade en digital enkät. LÄS MER