Sökning: "köpkriterier"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet köpkriterier.

  1. 1. En kvalitativ studie om marknadsföring via influencers inom skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Ellen Samuelsson; Emma Enocson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Influencers; Influencer marketing; Skönhetsbranschen; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för vilken roll en influencer spelar i konsumentens köpprocess för skönhetsprodukter. Influencers som etablerar nya varumärken är idag ett vanligt förekommande fenomen inom skönhetsbranschen och har visat sig innebära en stor genomslagskraft. LÄS MER

  2. 2. The Best or Nothing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Gershagen; January Kjällquist Canizio; Linn Kojcevski; [2014]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand Equity; Mercedes-Benz; Automobile; Trucks; Cars; Person- och Lastbilar; Varumärkeslojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka köpkriterier som ökar köpintentionen för såväl företagskunder som för privatkunder, vilket i sin tur gör att en kund blir lojal och därmed stärker ett varumärkes värde. Utgångspunkten för uppsatsen har varit i kvalitativ forskningsstrategi där våra undersökningar har varit semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Sol och Hav - framtidens nav? : En studie om framtidsutsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt OEM-företagens behov inom dessa branscher

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Englund; Izabella Johansson; [2009]
    Nyckelord :solar energy; wave energy; OEM; OEM companies; SWOT; contemporary social and environmental analysis; business-to-business; industrial market; solenergi; vågkraft; OEM; OEM-företag; SWOT; omvärldsanalys; business-to-business; industriell marknad;

    Sammanfattning : Innan företag ska penetrera en marknad är det viktigt att de har tillräckligt med information om vilka möjligheter och hot marknaden står inför samt vilka behov företagen på marknaden har. Denna magisteruppsats syftar till att utreda framtids-utsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt identifiera OEM-företagens behov inom dessa branscher. LÄS MER

  4. 4. Sol & Hav - Framtidens nav? : En studie om framtidsutsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt OEM-företagens behov inom dessa branscher

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Izabella Johansson; Anna Englund; [2009]
    Nyckelord :solar energy; wave energy; OEM; OEM companies; SWOT; contemporary social and environmental analysis; business-to-business; industrial market; solenergi; vågkraft; OEM; OEM-företag; SWOT; omvärldsanalys; business-to-business; industriell marknad;

    Sammanfattning : Innan företag ska penetrera en marknad är det viktigt att de har tillräckligt med information om vilka möjligheter och hot marknaden står inför samt vilka behov företagen på marknaden har. Denna magisteruppsats syftar till att utreda framtidsutsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt identifiera OEM-företagens behov inom dessa branscher. LÄS MER

  5. 5. Livsstilsbutiker : Väljer butiker att kalla sig för livsstilsbutiker för att de har en helhet i utbudet som representerar ett livsstilskoncept som konsumenter identifierar sig med, eller är det snarare ett sätt att skapa ett intresse hos konsumenterna och särskilja butiken på marknaden?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Madelene Andersson; Katarina Kristensson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste årtiondena har den privata konsumtionen per capita ökat påtagligt och konsumenters köpbeslut har alltmer kommit att handla om emotionella köpkriterier och shopping har kommit att bli mer än bara ett produktval. Användandet av livsstilar som bas för segmentering har blivit ett populärt inslag i dagens marknadsföring. LÄS MER