Sökning: "kamratbedömning"

Visar resultat 6 - 10 av 150 uppsatser innehållade ordet kamratbedömning.

  1. 6. Matematikens tal : En kvalitativ intervjustudie om lärarens metoder för att främja elevers muntliga kommunikation i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Zahraa Al-Sultani; [2023]
    Nyckelord :muntlig kommunikationsförmåga; matematikundervisning; samtal; formativt arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap kring hur lärare beskriver hur de arbetar med muntlig kommunikation i matematikundervisningen. Vidare består syftet också i att belysa hur lärare upplever att den muntliga kommunikationsförmågan påverkar elevernas lärande i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 7. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; [2023]
    Nyckelord :Text classification; Peer feedback; Explainable Artificial Intelligence; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM education; Textklassificering; Feedback till kamrater; Förklarig Artificiell Intelligens; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM-utbildning;

    Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER

  3. 8. “Det är ingen som vet vad jag gör!” : En kvalitativ studie om utvärdering av studie- och yrkesvägledningsverksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sofie Östergren; Elin Wide; [2023]
    Nyckelord :Studie- och yrkesvägledarverksamhet; utvärdering; feedback; självskattning och målsättning;

    Sammanfattning : Studien undersöker problematiken kring utvärdering av studie- ochyrkesvägledarverksamhet. Syftet har varit att undersöka vilka organisatoriska ochindividuella utmaningar det kan finnas med att utvärdera vägledningsverksamhet inomgrund- och gymnasieskola. LÄS MER

  4. 9. Kan internetbaserade quiz med fokus på formativ bedömning användas i naturkunskapsundervisningen för gymnasieelever?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Anna Birve; [2023]
    Nyckelord :anonymitet; självbedömning; klassrumsklimat; internetbaserade kunskapstest;

    Sammanfattning : Formativ bedömning har visats ge stora positiva effekter på lärande och rekommenderas användas i grundskolornas undervisning. Dock har det inte varit helt enkelt att implementera metoden i skolan. Metoden förutsätter ett tryggt klassrumsklimat och trygga elever, omständigheter som inte alltid råder. LÄS MER

  5. 10. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER