Sökning: "knowledge- and identity development"

Visar resultat 6 - 10 av 344 uppsatser innehållade orden knowledge- and identity development.

  1. 6. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  2. 7. Transspråkande undervisning : En litteraturstudie om flerspråkiga elevers kunskaps- och identitetsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emilia Bohte; [2024]
    Nyckelord :Translanguaging; multilingualism; knowledge development; identity; instruction; Transspråkande; flerspråkighet; kunskapsutveckling; identitet; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien är att undersöka vilka effekter transspråkande undervisning har på flerspråkiga elevers kunskaps- och identitetsutveckling utifrån svensk och internationell forskning. För att besvara studiens syfte och frågeställningar har elva vetenskapliga artiklar valts ut och analyserats. LÄS MER

  3. 8. Indigenous knowledge in education in north-east India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Kaberi Singha; [2023-08-29]
    Nyckelord :Education for sustainable development ESD ; Indigenous knowledge IK ; North-East NE India; Critical pedagogy of Place; school curriculum;

    Sammanfattning : Considering the need to preserve indigenous knowledge with relevance to the global ESD discourse, the purpose of this study is to explore and understand the value and status of indigenous knowledge (IK) in the context of integrating this in the formal school curriculum, with a focus in the North-eastern (NE) region of India. This study is grounded within the theoretical framework of Critical pedagogy of Place proposed by Gruenewald. LÄS MER

  4. 9. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  5. 10. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saad Salih Hamad; [2023]
    Nyckelord :teachers; mother tongue instruction; didactics; school subject; lärare; modersmålsundervisning; didaktik; skolämne;

    Sammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER