Sökning: "kommunikation hotel"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden kommunikation hotel.

  1. 1. ”VAD JAG ÄN GÅR IGENOM I LIVET SÅ SKICKAR JAG I ALLA FALL INTE IN EN ANMÄLAN FÖR ATT VARA MED I PARADISE HOTEL” En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumtion av dokusåpor.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ylva Bergström; Liv Bolin; [2023-10-03]
    Nyckelord :Dokusåpa; Uses and Gratification; Social Comparision Theory; unga kvinnor; kvalitativ; parintervjuer.;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this bachelor thesis is to delve into the world of docusoaps and explore the fascinating phenomenon of why people watch them. By focusing on the Uses and Gratification framework and the Social Comparison Theory we aim to shed light on the underlying motivations, needs and psychological aspects that attract viewers to this unique genre of television programming. LÄS MER

  2. 2. The Mirror in the Artwork : A Semiotic Psychoanalysis of Season Two of The White Lotus

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anne Wright; [2023]
    Nyckelord :psychoanalysis; mise en scèn; Lacanian Mirror Theory; The White Lotus; surveillance; Renaissance art; cultural capital; Bordieu; semiotics in film; Monaco; montage theory; Kuleshov effect; Christian Metz;

    Sammanfattning : This text uses a semiotic psychoanalytical framework to analyze season two of The White Lotus. This text examines the significance of the artwork of the show and applies Lacan’s mirror theory to the series’ artwork and the character Ethan. LÄS MER

  3. 3. Glastak inom hotellbranschen? : En turismvetenskaplig studie om vägen till chefspositioner inom hotellbranschen med ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filippa Svenlin; Irma Comstedt; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; Career paths; Glass Ceiling; Chef Positions; Gender Equality.; Hotellbranschen; Karriärvägar; Glastak; Chefspositioner; Jämställdhet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. När PH blir PK: En kvalitativ fallstudie om socialt ansvarstagande för realityprogram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Tilde Sinnerdal; [2023]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; varumärkeshantering; varumärkesidentitet; realityprogram; Uses and Gratifications Theory; Corporate Social Responsibility; Vision-Culture-Image Alignment Model; semistrukturerade intervjuer; Paradise Hotel; Paradise; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har syftat till att undersöka effekten av ökat socialt ansvar bland realityprogram på tittarnas attityder. För att undersöka syftet har vi genomfört en fallstudie som studerar realityprogrammet Paradise Hotel. Programmet har antagit ett mer socialt ansvarsfullt koncept i deras nya format Paradise. LÄS MER

  5. 5. Arbetarklassens ”Paradise Hotel” : en kritisk diskursanalys av klasskonstruktioner och populärkulturens Reality-TV

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lisa Helgertz; Agnes Jörlin; [2022]
    Nyckelord :Ful-finkultur; reality-tv; klass; smakdistinktioner; kapital; moral; intimitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Reality programmet Paradise hotel skapade stor debatt om formatet som sådant efter misstänkta sexuella övergrepp 2021. Skeendet fick stor plats på samtalsagendan såväl som på etablerade kultursidor. Frågor väcktes om reality-formatets lämplighet och huruvida det är en del av populärkulturen, som är värd att bevara eller förändra. LÄS MER