Sökning: "kommunikation lars palm"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden kommunikation lars palm.

  1. 6. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER

  2. 7. Varför leder inte lyckad FoU-kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Forskning och Utveckling FoU ; kommunikation; kultur; etnografi; attitydförändring; självbild; organisation; socialisation; internalisering.;

    Sammanfattning : Titel: Varför leder inte lyckad Forsknings- och Utvecklings (FoU) - kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland. Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie- och kommunikationsvetenskap, 61-80p, VT 2007. LÄS MER

  3. 8. Kommunikationens roll vid förankring av FoU (forskning och utveckling) i hälso- och sjukvården

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; information; organisation; FoU; hälso- och sjukvård;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationens roll vid förankring av forskning och utveckling (FoU) i hälso- och sjukvården Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie och kommunikationsvetenskap, 41-60p, HT 2005 Institution: Medie- och kommunikationsvetenskap, Sektionen för Hälsa och Samhälle, Högskolan i Halmstad, Box 823, 301 18 Halmstad. Handledare: Lars Palm, professor Examinator: Nicklas Håkansson, universitetslektor Problem: FoU-enhetens uppgift är att förankra forskningstänkande och implementering av forskningsrön bland primärvårdsanställda. LÄS MER