Sökning: "konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action..

  1. 1. The perception of Chinese electric cars : A quantitative study of Norwegian car owners behavioral intentions of purchasing Chinese electric cars

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Mattsson; Erik Stephanson; [2022]
    Nyckelord :Chinese car manufacturers; electric cars; Norway; theory of planned behavior; theory of reasoned action; consumer behavior; Kinesiska biltillverkare; elbilar; Norge; theory of planned behavior; theory of reasoned action; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In a time where environmental issues have become an important topic on the political agenda, car companies have begun transitioning from fossil-fueled vehicles to battery-driven electric vehicles. In this transition, multiple Chinese electric car manufacturers have emerged on the European car market. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar färgassociationer konsumenters köpbeteende vid val av produkter i livsmedelsbranschen? : En kvalitativ studie om vikten av färgval inom marknadsföring och dess påverkan på konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andjela Djordjevic; Palig Mahdessian; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Colour; Qualitative Analysis; Focus Group; Colour Associations; Colour Perception; Grocery Store; Campaign Price; Ecological; Vegetables.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to clarify and confirm previous research and expand the knowledge in this research area, since the majority of the information and knowledge that is available today is mostly repetitive. The theoretical frame of this study is based on theories, such as Theory of Reasoned Action (Fishbein, M. & Ajzen, I. LÄS MER

  3. 3. Lokala företags marknadsföringsmöjligheter på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Moa Rydlöv; Axel Welinder; [2015]
    Nyckelord :konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action.; word of mouth; Facebook; Lokalt företagande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka skillnader i konsumenters facebookbeteende angående företags aktiviteter på Facebook beroende på om dessa är lokala eller nationella/internationella. Vidare undersöker studien om det finns något som kännetecknar konsumenter med preferenser gentemot lokala företag på Facebook. LÄS MER