Sökning: "konvergens och reklam"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden konvergens och reklam.
1. ”WHY 1984 WON’T BE LIKE 1984” - En kvalitativ innehållsanalys av Apples reklamfilmer över tid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är undersöka Apples reklamfilmer över tid. Studien kommer utgå ifrån teorier som konvergens, utopi och reklam. Teori: Konvergens, Utopi och Reklam Metod: Multimodal kritisk diskursanalys i kombination med semiotik analys Material: Studien utgår ifrån 3 av Apples reklamfilmer. LÄS MER
2. Native Video Advertising - den multimodala texten i skapandet av digitala berättelser
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie fokuserar på begreppet Native Video Advertising, en typ av videoreklam. Studien syftar till att, med hjälp av digital och transmedial storytelling, analysera och förstå begreppet Native Video Advertising i ett samtida svenskt medielandskap präglat av konvergens, kommersialisering och konsumtionskultur. LÄS MER
3. Genom vilka strategier använder gamla medier de nya? : En kvalitativ studie om TV-aktörernas användande av sociala medier
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Title: By what strategies is the old media using the new media? A qualitative essay on TV: s use on social media Number of pages: 54 Authors: Marie Magnusson och Sabina Karlsson Tutor: Karin Fast Course: Media and Communication Studies C Period: Spring 2011 University: Karlstad University Purpose/Aim: Our purpose is to examine which strategies and why two TV-channels, SVT and TV4, are using social media. Our anticipated view is that SVT as a public service organization and TV4 as a commercial operator may have different motives with its use of social media. LÄS MER
4. Vad händer med TV-reklamen? : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen kommer att påverka TV-reklamen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Senast februari år 2008 ska det analoga TV-nätet ha släckts ner och ersatts av det digitala. Samtidigt ökar hela tiden Internetanvändandet. Dessa faktorer kommer framöver att påverka vår mediekonsumtion. LÄS MER