Sökning: "kundcentrerad"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet kundcentrerad.
1. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER
2. Tjänsteutveckling med fokus på kvalitet och feedback : Att lyckas som nystartat företag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : This case study was conducted in collaboration with Brito AB, which recently launched a new service, the Brito solution. It aims to find development potential for Brito AB, that find themselves in the difficult phase of asserting themselves in the market. LÄS MER
3. Vägledning för medicinteknisk CE-märkning, och produktutveckling av RaceRunner-underkroppsstöd
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : In this project, two problem areas have been explored. The first problem was to investigate how the medical CE marking is executed on a RaceRunner (a product that assist people with different disabilities). LÄS MER
4. Kundcentrerad produktutveckling av smartkontakt
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Denna rapport täcker konceptframtagning av en smartkontakt, som är en del av en produkt som företaget HOBSKI Innovations ska ta fram. Produkten omfattas av en smartkontakt med tillhörande applikation som slår av strömförsörjningen vid valfri angiven batteriprocent. LÄS MER
5. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER