Sökning: "kvalitativ arbetstillfredsställelse"
Visar resultat 1 - 5 av 269 uppsatser innehållade orden kvalitativ arbetstillfredsställelse.
1. Organisationskultur och arbetstillfredsställelse : En kvalitativ studie kring kulturella komponenters betydelse för arbetstillfredsställelsen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att säkerställa att de anställda är tillfredsställda med arbetsplatsen är viktigt för framgången av en organisation och organisationskulturen är, enligt tidigare forskning, ett verktyg som kan främja arbetstillfredsställelse. Inga tidigare studier har dock påträffats, som studerar just vilka komponenter av organisationskulturen som är av störst betydelse för arbetstillfredsställelsen, vilket var syftet med denna studie. LÄS MER
2. Distansledarskap i autonoma miljöer : Anpassningar och utmaningar för främjande av arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan pandemin har distansarbetets omfattning ökat. Forskning visar att det krävs större ansträngningar för att upprätthålla kollegial kommunikation på distans, samtidigt som företag med hög autonomi redan tenderar att ha en sämre intern samordning. LÄS MER
3. Hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse : En studie om distans/hybridarbete på svensk myndighet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Frågeställning och syfte: Vi har i denna studie utgått från forskningsfrågan: ”hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse och dess faktorer - stöd och sociala relationer från kollegor och chefer, karriärmöjligheter, och lön och förmåner - och vilka konsekvenser det får?”. Där vårt syfte har varit: ”att skapa förståelse för hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse (job/work satisfaction) på svensk myndighet”. LÄS MER
4. Sjuksköterskors erfarenheter av arbetsrelaterad stress inom slutenvården - En kvalitativ litteraturöversikt.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterad stress är något människor kan uppleva när arbetskrav och påfrestningar inte matchar deras kunskap. Bristande ledarskap, personalbrist och interprofessionella relationer är bara några exempel på saker som kan orsaka arbetsrelaterad stress. LÄS MER
5. ”En all inclusive-tjänst” - En kvalitativ studie om medlemmars erfarenheter av coworking, känslan av gemenskap och arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Coworking is a growing phenomenon in the labor market due to the digitalisation, flexibilisation and also the recent pandemic. Coworking is not only a new way of working, it also contributes to a wider sense of community and work satisfaction. LÄS MER