Sökning: "kvantitativ kandidatuppsats"
Visar resultat 26 - 30 av 210 uppsatser innehållade orden kvantitativ kandidatuppsats.
26. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Eriksson Nils, 95/11/20 Gissler Robin, 93/09/27 Title: Personalized or monitored? A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards personalized marketing. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z Research questions: RQ1: In which aspects does the attitude towards personalized marketing differ between consumers in Generation X and Generation Z? RQ2: How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing? Purpose: The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER
27. Individanpassad marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot individanpassad marknadsföring på Instagram
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-14 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elin Linnakallio Melinda Grennäs (96/10/26) (98/06/08) Titel: Individanpassad Marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter: En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot Individanpassad Marknadsföring på Instagram. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Individanpassad Marknadsföring, Engagemang, Instagram, Beteendeintention, Attityd, Förtroende Frågeställning: Vilken attityd har konsumenterna gentemot individanpassad reklam på Instagram? Vilka faktorer påverkar köpintentionen hos konsumenterna när de exponeras för individanpassad marknadsföring på Instagram? Syfte: Studien syftar till att undersöka konsumenters attityder gentemot individanpassad reklam på Instagram. LÄS MER
28. Med hållbara drivmedel i tanken : En marknadsanalys av hållbara drivmedel inom svensk vägtrafik
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Sveriges långsiktiga klimatmål är att ha noll nettoutsläpp år 2045. Vägtrafiken använder stora mängder fossila drivmedel och för att nå Sveriges klimatmål krävs en omställning till hållbara drivmedel. LÄS MER
29. Storytelling och humor i dagens marknadsföring : En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Titel: Storytelling och humor i dagens marknadsföring.En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder. LÄS MER
30. Hur mår kreativa människor? - Relationen mellan psykisk hälsa och kreativitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I denna kandidatuppsats undersöktes sambandet mellan psykisk hälsa och kreativitet, samt huruvida det föreligger några könsskillnader i variablerna och om relationen mellan psykisk hälsa och kreativitet ser olika ut för män och kvinnor. Huvudhypotesen var att det finns ett samband mellan psykisk hälsa och kreativitet. LÄS MER