Sökning: "kvantitativ kandidatuppsats"

Visar resultat 36 - 40 av 210 uppsatser innehållade orden kvantitativ kandidatuppsats.

  1. 36. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Lagerqvist; [2022]
    Nyckelord :datainsamling; cookie; data; integritet; förtroende; affektivt engagemang; kalkylerande engagemang; uppfattad risk; uppfattad nytta; lojalitet; engagemang; medvetenhet;

    Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER

  2. 37. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 38. Plugg, prekariat och profession : En kvantitativ studie av det journalistiska arbetslivet efter examen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Elvis Enström; Daniel Wyser; [2021]
    Nyckelord :Journalistik; prekariat; professionalisering; Utbildning; Södertörn; Arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Det här är en kandidatuppsats med syftet att undersöka de tidigare journaliststudenternas vid Södertörns högskola etablering på arbetsmarknaden. Det studien fokuserar på är de mest förkommande typerna av arbeten, huruvida en journalistutbildning bidrar till en mer professionaliserad journalistik och även hur dessa alumner upplever arbetsmarknaden med det journalistiska prekariatet som utgångspunkt. LÄS MER

  4. 39. Är företaget rött och sött?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Johansson; Jacob Gullers; Pontus Mingert; [2021]
    Nyckelord :Brand Personality; Brand Personality Scale; BPS; Färg; Colour; Kultur; Culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER

  5. 40. Att äga eller inte äga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Mellesmo Sebyhed; Ellinor Westesdotter; [2021]
    Nyckelord :Delningsekonomi; bildelning; konsumtionsbeteende; hållbarhet; normer; drivkrafter och barriärer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att äga eller inte äga? En studie kring människors inställning till bildelning. Ämne/kurs: KSMK65, Examensarbete för kandidatuppsats, 15 hp Författare: Emma Mellesmo Sebyhed & Ellinor Westesdotter Handledare: Josefine Östrup Backe Nyckelord: Delningsekonomi, bildelning, konsumtionsbeteende, hållbarhet, normer, drivkrafter och barriärer Syfte: Få en djupare förståelse för sambandet mellan normer kring hållbar konsumtion och delningsekonomi där bildelning tas upp som exempel. LÄS MER