Sökning: "kvantitativ metod sinnesmarknadsföring"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod sinnesmarknadsföring.

  1. 11. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  2. 12. Sinnesmarknadsföring : En studie om en organisatons förmåga att uppnå sinnesmarknadsföringens effekter utan en uttalad sinnesstrategi

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Cecilia Grothén; Ebba Slunge; Emma Wiström; [2011]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; emotionella kopplingar; värderingar; känslor; välbehag; servicelandskap;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE07E, VT 2011 Uppsatsens titel: Sinnesmarknadsföring - En studie om en organisations förmåga att uppnå sinnesmarknadsföringens effekter utan en uttalad sinnesstrategi Författare: Cecilia Grothén, Ebba Slunge och Emma Wiström Handledare: Martin Amstéus Syfte: Belysa i vilken utsträckning en organisation kan skapa värderingar, känslor och välbehag hos besökare i ett servicelandskap, utan att explicit använda sig utav sinnesmarknadsföring. Metod: Studien består av en kvalitativ förstudie och en kvantitativ studie där insamling av data skett med hjälp av en enkätundersökning. LÄS MER

  3. 13. Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Axelsson; Therese Olsén; [2010]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand sense; Emotional marketing; Experience; Added value; Traditional marketing; Word of mouth; Sinnesmarknadsföring; Brand sense; Emotionell marknadsföring; Upplevelse; Mervärde; Traditionell marknadsföring; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. LÄS MER

  4. 14. Att skapa en multisensorisk sinnesupplevelse : En marknadsföringsstrategi för detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Anna Eriksson; Caroline Nilsson; [2010]
    Nyckelord :sensory marketing; multisensory brand experience; interior design; multisensory strategy; brand; emotional experience; interactive multisensory experience; sinnesmarknadsföring; ultimat sinnesupplevelse; heminredning; multisensorisk strategi; varumärke; emotionell upplevelse; interaktiv multisensorisk sinnesupplevelse;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att analysera och diskutera varför och på vilka sätt ett detaljhandelsföretag bör erbjuda kunden en multisensorisk varumärkesupplevelse. Uppsatsen kommer att ge företag ökad förståelse för Sinnesmarknadsföring och vad det får för konsekvenser vid utformandet av servicelandskapet. LÄS MER