Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. En kritisk diskursanalys av Depressionslinjen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen analyserar informationssajten om depression Depressionslinjen, som ges ut av läkemedelsföretaget Pfizer. Analysen görs enligt Fairclough (2001a; 2001b; 2002). Analysen visar att läsaren/patienten konstitueras som passiv medan SSRI och läkaren konstitueras som aktiva och handlande. LÄS MER
17. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER
18. Marknadsföring av livsmedel med hälsoargument
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vad som är tillåtet enligt svensk rätt att påstå i marknadsföring av livsmedel med anknytning till hälsa. Detta på grund av att jag upplever att det existerar en mängd hälsobudskap på marknaden samt att jag tror att dessa har en potentiell påverkanskraft på konsumenten på grund av den idag existerande hälsotrenden. LÄS MER
19. Ett pillergöra : Konsumentens informationssökning efter receptbelagda läkemedel
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det ökade informationsutbudet har haft en stor inverkan på konsumentens inköpsmönster. Flera branscher har fått anpassa sig till en alltmer påläst konsument. En av Sveriges mest reglerade marknader är den för receptbelagda läkemedel. LÄS MER
20. Marknadsföring av identiska läkemedel : En serveyundersökning på två akut-p-piller tillverkande läkemedelsföretag
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Läkemedelsbranschen har under de senaste åren förändrats. Konkurrensen har ökat och det har blivit allt viktigare att utmärka sina läkemedel och dess varumärken för att kunna behålla, hitta nya kunder samt öka sina marknadsdelar. LÄS MER