Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. En kritisk diskursanalys av Depressionslinjen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionen

    Författare :Daniel Kraft; [2007]
    Nyckelord :Diskursanalys; socialkonstruktionism; depression; SSRI selektiva serotoninåterupptagshämmare .;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen analyserar informationssajten om depression Depressionslinjen, som ges ut av läkemedelsföretaget Pfizer. Analysen görs enligt Fairclough (2001a; 2001b; 2002). Analysen visar att läsaren/patienten konstitueras som passiv medan SSRI och läkaren konstitueras som aktiva och handlande. LÄS MER

  2. 17. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Piotr Stepinski; Karl Junggren; [2007]
    Nyckelord :hälsokost; relansering; positionering; köpvanor; informationssökning;

    Sammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföring av livsmedel med hälsoargument

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vad som är tillåtet enligt svensk rätt att påstå i marknadsföring av livsmedel med anknytning till hälsa. Detta på grund av att jag upplever att det existerar en mängd hälsobudskap på marknaden samt att jag tror att dessa har en potentiell påverkanskraft på konsumenten på grund av den idag existerande hälsotrenden. LÄS MER

  4. 19. Ett pillergöra : Konsumentens informationssökning efter receptbelagda läkemedel

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Carlsson; Caroline Helsing; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det ökade informationsutbudet har haft en stor inverkan på konsumentens inköpsmönster. Flera branscher har fått anpassa sig till en alltmer påläst konsument. En av Sveriges mest reglerade marknader är den för receptbelagda läkemedel. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföring av identiska läkemedel : En serveyundersökning på två akut-p-piller tillverkande läkemedelsföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Clara Collin; Petra Lindberg; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Läkemedelsbranschen har under de senaste åren förändrats. Konkurrensen har ökat och det har blivit allt viktigare att utmärka sina läkemedel och dess varumärken för att kunna behålla, hitta nya kunder samt öka sina marknadsdelar. LÄS MER