Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Marknadsföring av läkemedel-Skulle internetmarknadsföring av receptbelagt läkemedel direkt till konsument understödja bättre hälsa?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Karlsson; Mariette Simonato; [2014]
    Nyckelord :Förhandsgodkända sidor; DTC; konsumenter; marknadsföring; erektil dysfunktion; läkemedelsindustri; Fristående kurs;

    Sammanfattning : This thesis aims to show the positive effects of marketing by studying whether the regulation on direct marketing to consumers of prescription drugs today prevents to consumers accurate information and better health, and how consumers relate to the possible legalization of increased marketing through controlled and information audited webpages. Methods used in this research are qualitative method, quantitative method, documents and websites studies. LÄS MER

  2. 7. Från antibiotika till probiotika för bibehållen produktivitet inom grisproduktionen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Paulina Lenngren Hysing; [2013]
    Nyckelord :gris; probiotika; antibiotikaresistens; tillväxt; mag-tarmkanal;

    Sammanfattning : För att få en uppfattning över vilket stadium forskningen om probiotika i grisproduktionen befinner sig idag och huruvida probiotika är en möjlig ersättning för antibiotika har här försök från sex olika vetenskapliga artiklar sammanställts och utvärderats. En orsak till det ökande intresset för probiotika är det växande problemet med resistens mot antibiotiska tillväxtfrämjare inom grisproduktionen. LÄS MER

  3. 8. Parallellimport : Parallellimportens verkningar och varumärkesrättsinnehavarens möjlighet att skydda sitt varumärke vid parallellimport

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Darja Buitseva; [2013]
    Nyckelord :Parallellimport; renomméskador; varumärkesrättsinnehavare; konsumtion; gemensam marknad; EU:s inre marknad; ömsesidigt erkännande; varumärkets anseende;

    Sammanfattning : Med parallellimport menas att en återförsäljare som inte är en del av varumärkesrättsinnehavarens vanliga, redan etablerade distributionsled, importerar de varumärkesskyddade varorna och har sedan rätt att sälja vidare dessa utan varumärkesrättsinnehavarens samtycke. En förutsättning är dock att konsumtion måste ha skett. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföring av andra generationens läkemedel och missbruk av dominerande ställning

    Master-uppsats, Juridiska institutionen

    Författare :Linnea Nyström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Effekter av CSR : En granskning av AstraZenecas samhällsstöd

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Filippa Hyttner; Maria Jansson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility, CSR, har under de senaste decennierna kommit att bliett vedertaget begrepp och att engagera sig i CSR har blivit en självklarhet för mångaföretag. Företag förväntas definiera sin roll i samhället och applicera både etiska ochsociala normer inom sitt företagande. LÄS MER