Sökning: "lära ut kreativitet"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden lära ut kreativitet.
16. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER
17. Utan självkänsla inget lärande- en fenomenologisk studie om elevernas uppfattningar om undervisning
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Beata Izabella Tarczynska (2012). Utan självkänsla inget lärande- en fenomenologisk fallstudie om elevernas upplevelser av undervisning (With no esteem no learning- a fenomenological case studies on students`perceptions of teaching). Pedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER
18. Innovationsprogrammets betydelse för dess studenter : Värdefulla kriterier för en innovationsutbildning utifrån ett näringslivsperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Titel: Innovationsprogrammets betydelse för dess studenter - Värdefulla kriterier för en innovationsutbildning utifrån ett näringslivsperspektivFörfattare: Kristina Gern och Jesper ModighHandledare: Peter Selegård, Mälardalens HögskolaÄmne: InnovationsteknikNyckelord: Innovation, utbildning, entreprenörskap, kreativitet Problem:Innovationsprogrammet har ett problem med att många studenter är osäkra på om deras program är en bra grund för att söka jobb inom det aktuella segmentet i framtiden. Detta grundar sig i samtal med innovationsstudenter och författarnas egna erfarenheter. LÄS MER
19. Speglar vägledningssamtal den rådande arbetsmarknaden? : Den planerade slumpens betydelse för karriärutvecklingen.
Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditionerSammanfattning : Internationella undersökningar gjorda av OECD visar att studie- och yrkesvägledarna i Sverige använder sig av metoder snarare än teorier. Syftet med denna studie var att undersöka karriärutvecklingsteorin Planned Happenstance relevans för vägledningssamtalet, en teori som bejakar obeslutsamhet och de planerade tillfälligheternas betydelse, vilket enligt studiens utgångspunkt - Anders Hallqvists doktorsavhandling - överensstämmer med hur den rådande arbetsmarknaden ser ut. LÄS MER
20. Pedagogers uppfattningar kring utomhusmiljön En studie om utomhuspedagogik
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte med examensarbetet är att utifrån förskollärares uppfattningar beskriva vilken betydelseutomhusmiljön kan ha för barns utveckling och lärande, hur förskollärarna uppfattar att de arbetar medutomhusmiljön samt hur de uppfattar sin roll i utomhusmiljön. Vår tidigare uppfattning var att få förskollärarehar en pedagogisk tanke med utevistelserna och att de främst tillbringar tiden ute på förskolgården. LÄS MER