Sökning: "lärare ekonomiska resurser"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden lärare ekonomiska resurser.

  1. 1. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Axelsson; Izabella Karlsson; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; bildämnet; digitalisering; bildlärare;

    Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER

  2. 2. Läsfrämjande undervisningoch skolbiblioteket som pedagogisk resurs : En kvalitativ intervjustudie om praktiska förutsättningar för grundlärare i årskurs 1–3 att samarbeta med skolbibliotekarier rörande läsfrämjande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Annika Lind; Elisa Nasiar; [2024]
    Nyckelord :Grundlärare; Skolbibliotekarie; läsintresse; läsfrämjande; ramfaktorer; samarbete; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad sex grundlärare för de lägre åldrarna upplever för praktiska förutsättningar för samarbete med skolbibliotekarier rörande läsfrämjande undervisning, vilka didaktiska val som görs rörande den läsfrämjande undervisningen och om det upptäcks ett samband mellan nivå av samarbete mellan skolbibliotekarie och lärare och elevernas läsintresse. Studien har sin utgångspunkt i Ramfaktorteorin i kombination med ett händelselogiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. "Antingen är idrotten succé eller katastrof" : En kvalitativ studie om idrottslärares utmaningar med elever med NPF-anpassningar

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Johan Ahlström; Johanna Spring; [2024]
    Nyckelord :NPF-anpassningar; Stöd; NPF;

    Sammanfattning : Purpose and Research Questions: The purpose of the essay is to examine how well teachers in primary schools perceive that the education they have received has provided them with the prerequisites to meet students with neurodevelopmental disorders (NPF) in primary education.The study also aims to investigate the specific practices they employ and the professional development they have undertaken in connection to neurodevelopmental disorders. LÄS MER

  4. 4. Hur bidrar extra anpassningar på fritidshemmet till ökad känsla av sammanhang?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Agnetha Andersson; Martina Ekström; [2023-10-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien behandlar området extra anpassningar och lärmiljöer på fritidshemmet. Vår studie problematiserar den upplevda bristen på extra anpassningar i fritidshemmet. LÄS MER

  5. 5. Lärares erfarenheter av studiebesök i religionskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Miltorp Lempinen; Madeleine Svensson; [2023]
    Nyckelord :studiebesök; religion; lärare; erfarenheter; möjligheter; svårigheter; religionskunskap;

    Sammanfattning : I vårt examensarbete har vi undersökt lärares erfarenheter av studiebesök i religionskunskapsundervisning. För att undersöka detta har vi ställt följande frågor: vilka faktorer påverkar hur många studiebesök som utförs, vilka församlingar besöks och varför väljer läraren dessa församlingar, vilka är de didaktiska möjligheterna och svårigheterna med studiebesök och hur påverkar studiebesök elevernas lärande? Datan samlades in via en enkät som besvarades av 20 lärare i religionskunskap och två semistrukturerade intervjuer utfördes. LÄS MER