Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kunskapskrisen i matematik : - undersökning av lärande på Youschool, ett webbaserat matematikstöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :John Rödin; [2015]
    Nyckelord :Youschool; mathematics education; private tutoring; virtual teaching; document camera; van Hiele; crisis of thinking; Youschool; läxhjälp på nätet; dokumentkamera; Matematik2b; Ma2b; nationella prov; van Hiele; förmåga; centralt innehåll; kunskapskrav;

    Sammanfattning : En rad företag som erbjuder läxhjälp har uppstått sedan Rutavdraget för läxhjälp utökades till att gälla för gymnasieelever. Youschool är ett av dessa företag. Det som utmärker Youschool är att de erbjuder läxhjälp där elever och lärare kan kommunicera med varandra både med penna och ljud i realtid via nätet. LÄS MER

  2. 2. Läxhjälp på fritidshemmet : Några fritidspedagogers erfarenheter och intentioner.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Maria Stensson Wallin; Madeleine Myrbäck; [2013]
    Nyckelord :Fritids; Fritidshem; Fritidshemmet; Lärande; Läxa; Läxhjälp; Läxläsning; Läxor;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka några fritidspedagogers erfarenheter och intentioner kring läxhjälp i allmänhet och läxhjälp på fritidshemmet i synnerhet. Denna undersökning genomfördes i ett pedagogperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Strävan efter ett konkurrenskraftigt varumärke, : En fallstudie av Akademisk Omtanke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ADNAN MUSLIU; ANGELICA KANERVA; [2011]
    Nyckelord :marketing; brand; brand building; service; marknadskommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; tjänst;

    Sammanfattning : I dagens läge har varumärken blivit allt viktigare för företagen. Eftersom konkurrensen på marknaden ständigt ökar måste företagen ständigt utvecklas. Det räcker inte längre att ha den bästa försäljningstekniken eller olika erbjudanden utan nu måste det finns något annat som utmärker produkten/varumärket. LÄS MER