Sökning: "lönsamma företag"
Visar resultat 21 - 25 av 209 uppsatser innehållade orden lönsamma företag.
21. Solceller och LED-belysning, investeringar för förbättrad ekonomisk och miljömässig prestanda : En industriell fallstudie
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013)Sammanfattning : I Sverige kommer största delen av producerad el från förnybara källor men solenergin står i dagsläget för ett litet bidrag till den svenska elproduktionen. Energipolitiska mål gör gällande att Sverige ska ha 100% förnybar elproduktion år 2040. I dagsläget är industrisektorn en av huvudkonsumenterna av elektriciteten i Sverige. LÄS MER
22. Business Model Innovation in Swedish FinTech Industry : A case Study of Klarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The financial industry has been greatly influenced by the Internet revolution and mobile technology, which has laid a solid foundation for innovation in the field of FinTech. However, we need to be concerned that the revolutionary digital technologies employed by FinTech companies can only be profitable if they can be brought to market with a suitable business model, which means that FinTech companies rely on their business logic, value network, and company position. LÄS MER
23. Using Machine Learning to Connect Brands with Influencers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : With the increase of social media users, marketing through social media channels is becoming more and more important for large and small businesses around the globe. This form of marketing can be done in different ways. LÄS MER
24. Hur olika marknadsföringsmetoder påverkar företags värdeskapande : En kvalitativ studie på svenska detaljhandelsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Investeringar i marknadsföring har länge tagit plats i diskussioner för företag, där målet ofta är att investera i marknadsföring som genererar värdeskapande. Utifrån detta har syftet för studien tagits fram. Syftet är att öka förståelsen för hur lönsamt det är för företag att investera i marknadsföring. LÄS MER
25. Avkastning i de kooperativa energiföretagen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sverige står inför en stor omställning inom energisektorn. Det finns mål om mycket mer förnybar energi som kräver mer kraftanläggningar de kommande åren. Men redan nu har många anläggningar för förnybar kraft kommit till. En del i det har varit de kooperativa energiföretagen som detta arbetet kommer fördjupa sig inom. LÄS MER