Sökning: "language philosophy"
Visar resultat 26 - 30 av 170 uppsatser innehållade orden language philosophy.
26. Sprechen und Schweigen in der Lyrik von Ingeborg Bachmann und Paul Celan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This thesis examines a selection of poems of Ingeborg Bachmann and Paul Celan for stylistic devices, used to express the dynamic of speaking and silence in the poems. The main question of the thesis is how speaking and silencing are represented in the poetry of Ingeborg Bachmann and Paul Celan and which influence has the philosophy of Ludwig Wittgenstein and Martin Heidegger on this representation. LÄS MER
27. Mot det rena ljudets filosofi : En studie om musikens språklikhet
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : This essay seeks to expand an understanding of the connection between the young Walter Benjamin’s essay “On Language as Such and on the Language of Man” and Theodor Adornos philosophy of music and philosophy as such. The essay attempts to trace how Adorno transforms Benjamin’s theory of the Divine Name into his musical theory of music as pure sound by demonstrating that the connections are visible throughout his major philosophical works as Negative Dialectics and Aesthetic Theory. LÄS MER
28. Understanding Reification in the Composition of New Concert Music
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This thesis explores the relationships that exist between reification, the conceptualisation of music, and the composition of new concert music. In general terms, reification can be described as the mental process of conceiving abstract concepts as tangible and concrete things. LÄS MER
29. Försök
Master-uppsats, Kungl. KonsthögskolanSammanfattning : The essay sheds light on relevant questions for a student at the Royal Institute of Art. The questions concern basic concepts in an artistic process during education with a focus on thinking as a central concept. LÄS MER
30. Att förstå Sara : En förskollärares självreflektion
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : I den här vetenskapliga essän, som den utformats på Centrum för praktisk kunskap på Södertörns högskola, undersöker jag genom mitt eget exempel mötet mellan en förskollärare och ett barn med rörig bakgrund och så kallade ”utmaningar” i svenska språket. Jag visar hur den till viss del kluvna pedagogiska idén i läroplanen (LpFö 18) ställer till det för min förståelse av barnet. LÄS MER