Sökning: "lars johan åge"

Visar resultat 31 - 35 av 37 uppsatser innehållade orden lars johan åge.

  1. 31. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  2. 32. En studie av samspel inom säljcoaching

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Andreas Dahlström; Lars Steneryd; [2013]
    Nyckelord :Säljcoaching; Feedback; Förebild; Förtroende; Respekt; Försäljning; Säljare; Säljcoach; Samspel.;

    Sammanfattning : Titel: En analys av samspelet inom säljcoaching ur ett företagsekonomiskt perspektiv Nivå: C-uppsats i Företagsekonomi Författare: Andreas Dahlström & Lars Steneryd Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2013-06 Syfte: Säljcoaching är idag ett välkänt begrepp och ett viktigt verktyg som finns tillgängligt för att förbättra försäljningsprestationer, maximera produktivitet och uppnå ökad lönsamhet för företag. Huvudsyftet med uppsatsen är att belysa samspelet mellan säljcoachen och personen som blir säljcoachad med avseende på de tre säljcoachingkonstruktionerna - feedback, coachen som en förebild och ömsesidigt förtroende och respekt mellan dessa parter. LÄS MER

  3. 33. Mellanmannens strävan att uppnå kundtillfredsställelse : en studie i hur mellanmannen arbetar för att uppnå kundtillfredsställelse åt två parter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Niklas Enlund; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SUMMARYLevel: This is a final thesis for a bachelor degree in Business Administration. The thesis is oriented in the field of marketing and written at the University of Gävle. LÄS MER

  4. 34. Intern resursallokering inom franchiseföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Sunebäck; Caroline Lindblom; [2013]
    Nyckelord :Franchise; interna nätverk; 4R; resurser; integration; samarbete och resursvärde;

    Sammanfattning : Titel: Intern resursallokering inom franchiseföretag Nivå: C-uppsats i företagsekonomi   Författare: Caroline Lindblom & Emma Sunebäck   Handledare: Lars-Johan Åge   Biträdande handledare: Jens Eklinder Frick   Datum: 2013-08   Syfte: Syftet med vår studie är att analysera hur franchiseföretag kombinerar sina resurser internt. Detta gör vi utifrån det teoretiska ramverket 4R. LÄS MER

  5. 35. En studie över hur den anställdas medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Rydfjäll; Kimberly Pändel Lehn; [2013]
    Nyckelord :IBP-modellen; kundnöjdhet; varumärke; anställda; engagemang.;

    Sammanfattning : Abstrakt   Titel: En studie över hur den anställdes medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling   Författare: Emma Rydfjäll & Kimberly Pändel Lehn   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2013-maj   Syfte/bakgrund: Den interna marknadsföringen har blivit allt viktigare. LÄS MER