Sökning: "lars johan åge"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden lars johan åge.

  1. 21. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER

  2. 22. EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner : En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Lindblom; Jonas Åfors; [2018]
    Nyckelord :eWOM; recension; köpintentioner; Big Five; turism.;

    Sammanfattning : Titel: EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner - En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lindblom och Jonas Åfors   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2018- maj   Syfte: Syftet med studien är att förklara hur olika personlighetstyper och deras köpintentioner påverkas av eWOM. LÄS MER

  3. 23. Lean Production i den offentliga sektorn : Hur kan Lean Production påverka medarbetare att jobba med ständiga förbättringar och kundvärde?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Simon Mårtensson; Ramnpreet Kaur Maan; [2015]
    Nyckelord :Lean Production; employees; continuous improvements; customer value; the public sector.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Lean Production in The Public Sectors Level: Final assignment for Master of Science in Business Administration. Authors: Simon Mårtensson and Ramnpreet Kaur Maan Supervisor: Stig Sörling and Tomas Källquist. Examiner: Lars-Johan Åge Date: 2015 – June. LÄS MER

  4. 24. Implementering av CRM : Utifrån ett värdeskapande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :My Öst; Anna Strandberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; implementering av CRM; värdeskapande; kundvärde; leverera och extrahera värde; värdeutbyte.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Implementering av CRM utifrån ett värdeskapande perspektiv   Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i Företagsekonomi med inriktning marknadsföring skriven på Högskolan i Gävle   Författare: Anna Strandberg & My Östh   Handledare: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick   Datum: Maj, 2014   Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett värdeskapande perspektiv skapa förståelse för hur företag implementerar CRM.   Metod: Vi har genomfört semistrukturerade intervjuer och som en följd av detta är denna studie av en kvalitativ karaktär. LÄS MER

  5. 25. Sanningens ögonblick : En fallstudie av kvalitetssäkring i tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fanni Helminen; Linda Elsborg; [2014]
    Nyckelord :Kvalitetssäkring; tjänstekvalitet; kvalitetsaktiviteter; tjänsteföretags individuella förutsättningar; organisatoriska egenskaper;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Moment Of Truth; A study of service quality assurance Authors: Fanni Helminen and Linda Elsborg Level: Bachelor Thesis in Business Administration, C-level. Advisor: Lars- Johan Åge and Jens Eklinder Frick Date: 2014- June Purpose: Quality assurance has become a vital concept and an important tool to ensure that employees are able to deliver high service quality. LÄS MER