Sökning: "lars johan åge"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden lars johan åge.

  1. 6. Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare : En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :David Hedlund; William Wiman; [2023]
    Nyckelord :The Big Five; Job Satisfaction; Minnesota Satisfaction Questionnaire; Real Estate Agents;

    Sammanfattning : Titel: Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare – En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi Författare: David Hedlund och William Wiman Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 - Juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan olika personlighetsdrag inom The Big Five och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. LÄS MER

  2. 7. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekvall; Yolanda Tidlund; [2023]
    Nyckelord :Real estate; attire; first impression; stereotype; personality traits; the big five;

    Sammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden?  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund  Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER

  3. 8. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  4. 9. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  5. 10. Fastighetsmäklarens syn på förhandling : En diskursanalys om hur fastighetsmäklare beskriver och ser på förhandling utefter Big Fives personlighetsdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Lindberg; Ellen Lundstedt; [2022]
    Nyckelord :Big Five; förhandling; diskursanalys; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens syn på förhandling Nivå: Examensarbete på grundnivå(kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Amanda Lindberg och Ellen Lundstedt Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - maj Syfte: Syftet med studien är att studera hur olika fastighetsmäklare, utefter deras personlighetsdrag, ser och uttrycker sig om sina förhandlingar.  Metod: Studien har genomförts via en diskursanalys. LÄS MER