Sökning: "learning through arts"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden learning through arts.

  1. 1. Att göra kunskap till sin egen : En studie om internalisering och externalisering för trum- och slagverkselever i kulturskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Johannes Sidenqvist; [2024]
    Nyckelord :Drum teaching; percussion teaching; instrumental teaching; socialcultural perspective; internalization; externalization; Trum- och slagverksundervisning; instrumentalundervisning; kulturskolan; sociokulturellt perspektiv; internalisering; externalisering;

    Sammanfattning : Detta självständiga arbete har ämnat att bidra med ökad förståelse för hur trum- och slagverkslärare på svenska kulturskolor beskriver hur deras elever internaliserar och externaliserar kunskap på olika sätt. Uppsatsen utgår ifrån ett sociokulturellt perspektiv och använder begreppen internalisering och externalisering för att diskutera lärande. LÄS MER

  2. 2. Lgr22 inverkan på bildlärarens undervisning i teori och praktik. : En studie om möjligheter och utmaningar med Lgr22

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Bild

    Författare :Henric Waehrens; [2023]
    Nyckelord :Bildkommunikation; Arbetsprocessen; Läroprocessen; Diskursanalys; Divergens;

    Sammanfattning : This study examines art teachers' challenges and opportunities and the impact of Lgr22 on art teachers' didacalicum in theory and practice. The study is based on three qualitative informant interviews carried out in an exchange of knowledge. LÄS MER

  3. 3. Fan Art and Creative Community : THE MEANING OF ART IN ONLINE FANDOM

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Sally Wertwein Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :participatory Culture; Fandom; Fan Art; Interview; Wellbeing; Online Community; Deltagande Kultur; Fan Kultur; Online Konst; Intervju; Välmående; Online Kultur;

    Sammanfattning : This study investigates the individual experience of viewing fan art and creative works within fandom, as well as the community’s potential to be a place for learning or to develop creative skills. I approach the fandom of Final Fantasy XIV, a massive multiplayer online game, on the online platform Tumblr, asking for fans’ experience with creative content and community connections. LÄS MER

  4. 4. Det skojigaste var när vi arbetade med Gustav den tredjes död : En undersökning om lärares erfarenheter och uppfattningar om arbetet med estetiska uttrycksformer i de samhällsorienterande ämnena i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emelie Holmström; [2023]
    Nyckelord :estetiska lärprocesser; estetiska språken; estetisk kommunikation; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to learn more about teachers' experiences and perceptions of aesthetic learning processes in social studies education in grades 4-6. This was examined through the following research questions: How do teachers describe their work with aesthetic expressions in social studies education in grades 4-6? What different purposes for the use of aesthetic learning processes do teachers describe? How do teachers describe the conditions for their teaching with aesthetic learning processes? To what extent do teachers use aesthetic expressions as part of their teaching, and which expressions are used the most? To answer these questions, five teachers teaching social studies subjects in grades 4–6 were interviewed. LÄS MER

  5. 5. "It matters what stories we tell to tell other stories with" : A Feminist-Phenomenological Re-telling of Donna Haraway's Practices of Collaborative Writing and Storytelling

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Silvia Thomackenstein; [2023]
    Nyckelord :Feminist writing; phenomenology; Donna Haraway; Situated Knowledges; storytelling; nomadic subjects; co-authoring; Rosi Braidotti; Nina Lykke; Mona Livholts; feminist modes of academic writing; curatorial editing; publishing; exhibition catalogue; worlding; becoming-with; curatorial research; quoting; referencing; Carolyn Christov-Bakargiev; Bruno Latour; Peter Weibel; transdisciplinarity;

    Sammanfattning : This paper explores through Donna Haraway's storytelling practices feminist approaches to collaborative writing. Employing a phenomenological qualitative research approach, the thesis aims to analyze how Haraway herself exercises feminist writing and facilitates the learning of collaborative storytelling. LÄS MER