Sökning: "lika och unika"
Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade orden lika och unika.
1. Competitor analysis of the synchronous machines market : A study of how manufacturers differentiate themselves from each other with unique value propositions
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report highlights the market for synchronous machines and examines the current situation. Today, the world demands higher volumes of electrical power that is cleaner, more efficient and generated from fossil-free sources. This increases the importance of using efficient and modern that minimise energy losses. LÄS MER
2. The tangled Warp of the Milky Way
Master-uppsats, Lunds universitet/Astrofysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : Context: The Milky Way disc, like the discs of many other spiral galaxies, has been shown to be warped. The growing astrometric data set for stars produced by the Gaia mission allows for more detailed studies of the stellar disc's warp. LÄS MER
3. Nya behandlingsmetoder för PFAS och analys av potentialen att tillämpa dem för in-situ sanering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Per- och polyfluoroalkylämnen (PFAS) är i enkla termer fluorerade kolväten som har använts i ett flertal produkter på grund av deras unika förmåga att vara vatten- och smutsavstötande, värmetåliga samt skiktbildande. PFAS har släppts ut i naturen på flera olika sätt. LÄS MER
4. Optimisation of warehouse for second-hand items using Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Warehouse management and organisation often use the popularity of items to assign placements in the warehouse and predict sales. However, when dealing with only unique second-hand items another solution is needed. LÄS MER
5. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER