Sökning: "lina fredriksson"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden lina fredriksson.

  1. 1. Data-driven methods for estimation of dynamic OD matrices

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ina Eriksson; Lina Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :Large-scale mobility data; Dynamic OD matrix; Unsupervised learning; Sensor fusion; Kalman filter; Principal component analysis; Online estimation; OD estimation;

    Sammanfattning : The idea behind this report is based on the fact that it is not only the number of users in the traffic network that is increasing, the number of connected devices such as probe vehicles and mobile sources has increased dramatically in the last decade. These connected devices provide large-scale mobility data and new opportunities to analyze the current traffic situation as they traverse through the network and continuously send out different types of information like Global Positioning System (GPS) data and Mobile Network Data (MND). LÄS MER

  2. 2. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  3. 3. Ett år av #metoo -En kritisk diskursanalys av Dagens Nyhetersgestaltning av metoo-rörelsen.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lina Fredriksson; Sofie Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Dagens Nyheter; feminism; feministisk ståndpunktsteori; kritisk diskursanalys; metoo; nyhetsartiklar.;

    Sammanfattning : Denna studie är avsedd att undersöka Dagens Nyheters möjligheter och begränsningar vad gäller att nå ut med feministiska budskap och åstadkomma social förändring. Detta har undersökts ur ett feministiskt ståndpunktsteoretiskt perspektiv med hjälp av en kritisk diskursanalys i syfte att studera hur tidningen gestaltar metoo-rörelsen. LÄS MER

  4. 4. Effekter av reglerad hållbarhetsrapportering på jämförbarhet och cherry picking : En studie baserad på kommande svensk lagstiftning om företags rapportering om hållbarhet

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lina Fredriksson; Sandra Renström; [2016]
    Nyckelord :Sustainability reporting; regulation; comparability; cherry picking; enforcement; Hållbarhetsrapportering; reglering; jämförbarhet; cherry picking; enforcement;

    Sammanfattning : I dagsläget pågår reglering gällande hållbarhetsrapportering inom redovisningsområdet i syfte att uppnå harmonisering och jämförbarhet. Tidigare forskning visar att det finns problem med att uppnå jämförbarhet då det finns en flexibilitet i regleringen gällande innehållet i rapporterna som lämnar möjligheter att tillämpa cherry picking. LÄS MER

  5. 5. Gender (In)Congruent Ambient Scent : -The Effect on Consumer Purchasing Behavior and Perceived Quality

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Lina Thuvander; Andréas Fredriksson; [2015]
    Nyckelord :Gender; Congruent; Incongruent; Ambient scent; Atmospherics; Consumer behavior; Quality perception; Store environment;

    Sammanfattning : The whole of emotional and behavioral responses of customers does not only rely on the tangible product/service. It is found in past research that odors have the ability to evoke memories, events and emotions among customers. LÄS MER