Sökning: "visual store communication"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden visual store communication.

  1. 1. Karusellsvarvs-magasin : En lösning för 150+ verktyg

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Lukas Arvidsson; Dennis Goncin; [2022]
    Nyckelord :Verktygsmagasin; Magasin; Bearbetning; Karusellsvarv; Svarv; Borr; Fräs; Verktyg; Verktygshållare; Konstruktion; Automation; Produktutveckling; Verktygshantering;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte – Syftet med studien är att ta fram en metod för att bevara ett stort antal verktyg för enstörre bearbetningsmaskin med en lösning för verktygsbyte. Frågeställningar sammanställdesgenom personlig kommunikation och kravspecifikationer som MFAB begärt. LÄS MER

  2. 2. Visual Merchandising : Har visual merchandising en betydande roll inom second hand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Pettersson; Emma Johansson; Fredrica Enström; [2020]
    Nyckelord :Second hand; Visual merchandising; Sustainability; Second hand; Visual merchandising; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Second hand-handeln i Sverige växer allt mer och antalet aktörer inom marknaden ökar. Konsumenter sätter allt större krav på hur företag framställer sina produkter och designar sina butiker. Konventionell handel skiljer sig åt från second hand-handeln då strategier inom visual merchandising följs mer noggrant. LÄS MER

  3. 3. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  4. 4. Kroppspositivism : provdockor och modeller som visuellt kommunikationsverktyg för större storlekar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Gustafsson; Ellinor Carlström; [2019]
    Nyckelord :body positivism; body image; the female body; plus size; standard size; mannequin; model; size range; Kroppspositivism; kroppsbild; kvinnokroppen; över norm; normstorlek; provdocka; modell; storleksspann;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två svenska modeföretag, Modefabriken och Klädverket, som båda påstår sig vara kroppspositiva visar detta i praktiken. Studien är genomförd inom ämnet textilt management. Studien är ur ett företagsperspektiv, men har även genererat inblickar från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Luxury experience offline and online - A qualitative study of luxury experience from offline to online through the paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Mattsson; Marcus Löfvenberg; [2018]
    Nyckelord :Luxury experience; visual merchandising; online visual merchandising; luxury retail; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study has aimed to problematize how luxury retail brands transfer luxury experience from offline to online and to contribute with knowledge on how they visually communicate in two different communication mediums. This study has been based on two research areas within luxury retail brands, visual merchandising and online visual merchandising. LÄS MER