Sökning: "livsmedelsbranschen"
Visar resultat 16 - 20 av 201 uppsatser innehållade ordet livsmedelsbranschen.
16. Utveckling av metoder för mätning av stabilitet hos hydrokolloider – Metylcellulosa som konsistensgivare i köttersättningsmix.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Emulsioner bildas då två vätskor som normalt sätt inte blandas med kraft vispas samman för att distribuera den ena vätskan i den andra. För att dessa vätskor inte efter avslutad vispning ska gå isär kan emulgeringsmedel tillsättas, till exempel polysackarider som hör till hydrokolloiderna. LÄS MER
17. Hållbara inköp : En komparativ studie gällande hur livsmedels- och klädbranschens hållbarhetsrapportering framställer inköpsprocessen i enlighet med GRI-standarderna
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under de senare åren har kravengällande att företagen ska bli mer hållbara ökat. Inköps-processen är en av demest centrala aktiviteterna inom ett företag där hållbarhetsarbetet oftagrundas. LÄS MER
18. Hummus : En studie i laborationskala
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik (kandidat); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTHSammanfattning : Problembeskrivning: Efterfrågan och tillgången på hälsosamma måltidslösningar har ökat stadigt de senaste åren och inget tyder på att det är en trend som kommer ändras inom snar framtid. Livsmedelsbranschen är i ständig utveckling och marknaden för hälsosamma måltidslösningar on the go sparar mycket tid för konsumenter. LÄS MER
19. Vad motiverar konsumenter att handla livsmedel online? : Affärsutveckling och digitalisering i livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte: Studien riktar sig mot affärsutveckling, och genom att studera konsumters motivationsfaktorer kunna identifiera vad livsmedelsföretag behöver tillhandahålla för att attrahera konsumenter till online handel. Metod: Studien bygger på en epistemologisk utgångspunkt där befintliga vetenskapliga kunskaper ligger till grund för att förklara vad som motiverar konsumenter att handla livsmedel online. LÄS MER
20. Glöm inte att tvätta händer och reklam noga : En kvalitativ studie om hur corona-washing har sett ut i livsmedelsbranschen under covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The covid-19-pandemic has not only made the world more conscious about how to wash their hands, it has also established concepts within the science of media and communications, identified as corona-washing. This concept of corona-washing has emerged as a consequence of companies given higher demands to help those affected by the pandemic, but the companies have failed to do so. LÄS MER