Sökning: "loyalty switch"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden loyalty switch.

  1. 1. Kundlojalitet inom digitala bolån : En kvalitativ studie om generation Zs kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Wilma Ek; Amanda Olsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study aims to investigate how digital mortgages affect generation Z’s customer loyalty towards banks. The choice of purpose is based on the fact that there is a strong innovative power within the Swedish banking sector.  Method: This study is carried out based on a qualitative research method with an deductive approach. LÄS MER

  2. 2. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Store Image Attributes on Store Satisfaction and Store Loyalty : of Hard Discounter Grocery Retailers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bahdi Joelle; [2023]
    Nyckelord :Store Attributes; Store Image; Store Satisfaction; Store Loyalty; Hard Discounter;

    Sammanfattning : Maintaining and increasing customer loyalty has become a crucial strategic objective for businesses due to cross-shopping and intensified competition across many industries. In the realm of grocery retailing, the necessity for retailers to invest resources towards fostering customer loyalty has reached unprecedented levels, primarily due to the proliferation of shopping formats accessible to customers. LÄS MER

  4. 4. Byta bank eller stanna kvar : detta grunder bankkunder sina beslut på: En intervjustudie som undersöker vilka faktorer som ligger till grund för svenska privatkunders bankval

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Rostedt; Jill Martis; [2021]
    Nyckelord :marketing; banking; customer relations; financial services; bank selection; bank loyalty; marknadsföring; bank; kundrelationer; finanstjänster; bankval; banklojalitet;

    Sammanfattning : Valet av bank är ett komplext köpbeslut vilket kan komma att ha påverkan på privatekonomin. Denna studie undersöker hur svenska privatkunder tänker och resonerar kring deras val av bank samt hur de upplever sina bankrelationer i frågan om kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Sustainable Advertising and its Relationship to Consumer Brand Loyalty : An Empirical Study of Young Adults and their Brand Switching Behaviour on High- and Low Involvement Products

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Jernberg; Sandra Eklund; Andreea-Jessica Roman; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Advertisements; Green Advertisements; Consumer Behaviour; Purchase Decisions; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : Even though the majority of companies have realised the benefits of implementing sustainability practices into their business strategies today, the problem is that the marketing of these activities still has a negative impact on the environment. Therefore, the purpose of this research is to examine if the impact of sustainable advertisements can influence the purchase decisions of young adults who show loyalty to another brand. LÄS MER