Sökning: "lunds universitet marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 732 uppsatser innehållade orden lunds universitet marknadsföring.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  3. 3. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  4. 4. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER