Sökning: "management buy out"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden management buy out.
1. Modeling of an Electrolysis System for Techno-Economic Optimization of Hydrogen Production
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In face of climate change, Europe and other global actors are in the process of transitioning to carbon-neutral economies, aiming to phase out of fossil fuels and power industries with renewable energies. Hydrogen is going to play a crucial role in the transition, replacing fossil fuels in hard-to-decarbonize industries and acting as energy carrier and energy storage for renewable electricity. LÄS MER
2. Varför äta närproducerat? : En studie på Gotland om konsumtionen av gotländska livsmedelsprodukter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to gain a deeper understanding of what drives consumers to buy local food.We investigated this via a qualitative research method where interpretive semi-structuredinterviews were carried out with ten consumers who buy locally produced food. LÄS MER
3. Hantering av PLA avfall från 3D skrivarna på KTH Södertälje
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : I dagsläget har 3D-skrivning blivit en stor del av vårt samhälle. Vi använder 3D-skarvarna för att bygga allt från dekorationer till proteser. Det mest populära materialet för 3D-skrivning är PLA. Den är lätt att smälta och använda och den är enkel att producera. LÄS MER
4. Företagsspecifika riskpremier : En redogörelse för hur svenska analytikerhus och banker jobbar med ytterligare avkastningskrav
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Analytikerhus och banker har i dagsläget en betydande roll för värderingen av företag och allmänhetens investeringsbeslut som följer dessa aktörers råd. Oavsett värderingsmetod så har analytikern en stor frihet i värderingsprocessen och det finns mycket möjligheter för subjektiva bedömningar och antaganden. LÄS MER
5. The influence of macroenvironmental factors on online shopping and the use of BNPL
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the early days of e-commerce, countries took to the phenomenon at very different speeds. Researchers proved the most important factors for this to be propensity for trust and the perceived risk of online purchases. LÄS MER