Sökning: "marketing department och future."
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden marketing department och future..
1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER
2. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER
3. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER
4. Assessment of Privacy-preserving Computation Techniques for Marketing Analytics
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Nowadays, a large number of services require personal information for analy- sis, which brings privacy concerns. Notably, the marketing departments strive for detailed personal information for a more personalized advertising expe- rience. LÄS MER
5. Konsekvenser vid införandet av ett affärssystem : En jämförelseanalys av nutida och framtida läge
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : The study aims at identifying the impacts accruing from the implementation of an ERP-system on a large production company that previously managed information in several unintegrated systems. This is investigated from the perspectives and frameworks of Lean Administration, information security and information- and data quality. LÄS MER