Sökning: "marketing film uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marketing film uppsats.

  1. 1. Bröd, blommor och känslor : En kvalitativ studie kring hur film kan skapa en mental föreställning av doft, känsel och smak

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Philip Sjölund; Anton Berg; [2022]
    Nyckelord :Sensory Messages; Imagery; Film; Sensoriska budskap; Imagery; Film;

    Sammanfattning : Vi har i detta projekt haft i syfte att skapa en djupare förståelse för hur man kommunicerar sensoriska budskap med hjälp av bland annat mentala föreställningar, så kallad “imagery”. Genom att med hjälp av semiotiken analysera sex stycken filmer skapade av tre olika företag så har vi vidare applicerat lärdomar i ett eget projekt i formatet av en kortfilm. LÄS MER

  2. 2. Cirkeln och Jordskott som platsmarknadsföring : Från berättelse till verklighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Rohdin; Diana Ellmark; [2016]
    Nyckelord :Turism; Platsmarknadsföring; Film- och litteraturturism; Övernaturliga fenomen; Popkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att förstå hur man kan marknadsföra en destination med hjälp av film och litteratur inom en viss genre. I uppsatsen undersöks två fallstudier; Sala och Fagersta om hur de använder eller kan använda filmen Cirkeln samt serien Jordskotti deras platsmarknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingen av Panoramica.se : Ett utforskande av en normkreativ designpraktik i ett webbutvecklingsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Clara Collman; [2015]
    Nyckelord :Norm critical design; Web development; Web design; graphic design; Normkritisk design; Webbutveckling; Webbdesign; Grafisk formgivning;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör för det examensarbete som genomförts på uppdrag av designbyrån Spektra Design. Arbetet gick ut på att skapa en hemsida till den latinamerikanska filmfestivalen Panoramica, som anordnas för första gången i Stockholm i september 2015. Jag har skapat designen till hemsidan samt utvecklat sidan från grunden i Wordpress. LÄS MER

  4. 4. Det avgörande steget för kvalitetsfilmen : En studie av kvalitetsfilmsbegreppet och marknadsföring av film i Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Lianna Hallsenius; [2015]
    Nyckelord :film studies; cinema studies; quality film; marketing; quality; film distribution; film festival; stockholm film festival; swedish film institute; filmvetenskap; kvalitetsfilm; marknadsföring; kvalitet; filmdistribution; filmfestival; stockholms filmfestival; harry schein; svenska filminstitutet;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som mål att undersöka begreppet kvalitetsfilm och dess användning med utgångspunkt i marknadsföringskanalerna public relations, marketing management och filmfestivaler i Sverige. Uppsatsen definierar marknadsföring och beskriver hur den kan praktiseras i filmindustrin. LÄS MER

  5. 5. Filmturism & Social Media : Marknadsföring av Nya Zeeland genom ”The Hobbit”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Olsson; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala medier; filmturism; filmtrilogin ”The Hobbit”; turistdestinationen Hobbiton Movie set.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Den här uppsatsen uppmärksammar filmer och sociala medier som marknadsföringsverktyg inom turismbranschen. Det konkreta syftet med denna uppsats är dels att undersöka hur turister själva marknadsför filmturistiska platser via sociala medier, i denna specifika studie TripAdvisor och Facebook, för filmtrilogin ”The Hobbit” och den filmturism som uppstod från den föregående filmtrilogin ”The Lord of the Rings”. LÄS MER