Sökning: "marketing management Customer Orientation"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marketing management Customer Orientation.

  1. 1. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Forssén; Helia Hole; [2022]
    Nyckelord :Marketing department; marketing function; marketing orientation; internal communication; marketing department och digitalization; marketing department och future.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER

  2. 2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Östling Gran; Petar Milenov; [2021]
    Nyckelord :store format; customer orientation; information gathering; loyalty program; customer relationship management; relationship marketing; corporate store image and customer loyalty;

    Sammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER

  3. 3. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  4. 4. The real [estate] customer experience journey

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Ehrs; Hampus Lindfors; [2018]
    Nyckelord :Customer experience; customer experience journey; customer experience management; real estate; complex durable goods; millennials; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The real [estate] customer experience journey - a study of customer experience journeys within the Swedish real estate industry Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master Level Authors: Hampus Lindfors & Tobias Hansson Ehrs Seminar date: 2018-06-04 Keywords: Customer experience, customer experience journey, customer experience management, real estate, complex durable goods, millennials. Purpose: The purpose of this study is to analyze how millennials perceive the customer experience journey of purchasing newly built apartments, and also to suggest appropriate ways to innovate and improve the customer experience journey within the real estate sector. LÄS MER

  5. 5. Förändringar i arbetet med mätetal vid övergång till ett processorienterat arbetssätt : En fallstudie på Setra Group

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Martin Magnell; Lars Skytt; [2016]
    Nyckelord :measuring; process orientation; work structure; mätetal; processorientering; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det är känt att mätningar påverkar en individ eller en grupps beteende och därför är det viktigt att vara noggrann i valet av mätetal samt att veta varför dessa mäts i det processorienterade arbetssättet. Syftet med studien är att identifiera vilka typer av förändringar som är lämpliga avseende mätetal och deras användning vid en övergång till ett processorienterat arbetssätt inom tillverkande industri. LÄS MER