Sökning: "marketing management Customer Orientation"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marketing management Customer Orientation.
1. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER
2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER
3. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER
4. The real [estate] customer experience journey
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The real [estate] customer experience journey - a study of customer experience journeys within the Swedish real estate industry Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master Level Authors: Hampus Lindfors & Tobias Hansson Ehrs Seminar date: 2018-06-04 Keywords: Customer experience, customer experience journey, customer experience management, real estate, complex durable goods, millennials. Purpose: The purpose of this study is to analyze how millennials perceive the customer experience journey of purchasing newly built apartments, and also to suggest appropriate ways to innovate and improve the customer experience journey within the real estate sector. LÄS MER
5. Förändringar i arbetet med mätetal vid övergång till ett processorienterat arbetssätt : En fallstudie på Setra Group
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Det är känt att mätningar påverkar en individ eller en grupps beteende och därför är det viktigt att vara noggrann i valet av mätetal samt att veta varför dessa mäts i det processorienterade arbetssättet. Syftet med studien är att identifiera vilka typer av förändringar som är lämpliga avseende mätetal och deras användning vid en övergång till ett processorienterat arbetssätt inom tillverkande industri. LÄS MER