Sökning: "marknadsföring entreprenörskap"

Visar resultat 16 - 20 av 154 uppsatser innehållade orden marknadsföring entreprenörskap.

  1. 16. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alma Nezirevic; Sandra Zeilon; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media; microenterprise; tourism; Digital marknadsföring; sociala medier; mikroföretag; turism;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER

  2. 17. Do non-compete covenants affect entrepreneurship and incentives to innovate? : Findings from Europe

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Laura Savolainen; [2019]
    Nyckelord :Non-Compete Covenants; Venture Capital; Economic Growth; Labor Market Economics; Employment; Entrepreneurship; Innovation;

    Sammanfattning : Non-compete covenants are clauses in employment contracts that forbid employees from competing with their former employers during a given time period. Recent literature has identified non-compete covenants as a new type of entry barrier to entrepreneurship within high-tech industries, impeding regional innovation, growth and employment. LÄS MER

  3. 18. The Act of Giving & Receiving : A study of the social context in collaborations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Laila Bill; Rozann Mohamed; [2019]
    Nyckelord :Open innovation; Challenges; Success factors; Networks; Behavioural roles;

    Sammanfattning : For the past decades, more and more organisations have started to recognise that they can apply open innovation (OI), the process in which an organisation shares knowledge, experiences and ideas with external parties. When applying OI, organisations can face problems in letting ideas flow throughout their complex networks and thus unconsciously restrict their innovation process. LÄS MER

  4. 19. Managerial Impacts of Requirements Development in Public Procurements : A Case Study at Trafikverket

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Julian Persson Thanapasya; [2019]
    Nyckelord :public procurements; requirements;

    Sammanfattning : This study aims to explore how the formulation and representation of requirements affect the quality of public procurements in Sweden. The study was conducted at Trafikverket, the Swedish transport administration, which plans and sustains infrastructure in Sweden, mainly roads and railroads. LÄS MER

  5. 20. Bland parhästar och kamrater : En kvalitativ studie av kulturellt entreprenörskap inom fältet opera

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ann-Christin Högnabba; [2019]
    Nyckelord :kulturellt entreprenörskap; kulturentreprenörer; opera; kulturella och kreativa näringar; grundad teori; institutionella logiker; Bourdieus sociala praktik; kapital; habitus;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka begreppet kulturellt entreprenörskap och vilka betydelser och innebörder kulturentreprenörer inom fältet opera som del av de kulturella och kreativa näringarna själva lägger i begreppet. Studien undersöker vilka organisationsformer operaentreprenörerna väljer i olika faser av verksamhetens utveckling och hur man hanterar dubbla identiteter som konstnär och entreprenör samt vilka kunskaper och färdigheter som behövs för detta. LÄS MER