Sökning: "marknadsföring entreprenörskap"

Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade orden marknadsföring entreprenörskap.

  1. 11. Reframing Consumption : A transdisciplinary approach for the promotion of mindful consumption in home fashion textiles

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Betty Sue Hartigan; Niklas Dahlberg; [2020]
    Nyckelord :Consumption; Co-creation; Mindful consumption; Innovation; Digital Communication;

    Sammanfattning : Textile waste is a growing problem in the world and although it is being noticed in the fast fashion category the industry providing home fashion textiles is being largely ignored. However, with companies such as H&M and Zara entering the market there is a cause for concern due to their current business models. LÄS MER

  2. 12. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linus Höglund; Erik Olsson; Jonatan Andervi; [2020]
    Nyckelord :Green marketing; Trustworthy; Trust; Grön marknadsföring; Förtroendeingivande; Förtroende;

    Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 13. Startup Collaboration as a Part of Corporate Innovation : A Qualitative Study on Icelandic Corporations

    Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Sigurdur David Stefansson; Freyr Friðfinnsson; [2019]
    Nyckelord :Innovation; corporate innovation; entrepreneurship; corporate entrepreneurship; disruptive innovation; startups; corporations; collaboration; collaboration models; collaboration barriers; accelerator; incubator; venture capital;

    Sammanfattning : The problem that most, if not all, large companies deal with in one way or another, is to stay relevant and competitive as their industry evolves. They need to keep improving their current services or products but still need to keep their eyes open for disruption. LÄS MER

  4. 14. Ready or not, here they come! : En deduktiv studie om utbytesstudenternas betydelse för destinationen Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Arvidsson; Amanda Gran; Matilda Sjöberg; [2019]
    Nyckelord :Exchange students; ERASMUS; Economy; Culture; Marketing; Kalmar; Utbytesstudenter; ERASMUS; Ekonomi; Kultur; Marknadsföring; Kalmar;

    Sammanfattning : Utbytesstudenter har i tidigare studier identifierats som ett betydelsefullt segment inom ungdomsturismen, däremot har många destinationer inte tagit tillvara på de fördelar denna grupp för med sig. Denna studie undersökte vilka fördelar Kalmars utbytesstudenter förde med sig till staden. LÄS MER

  5. 15. Stockholm Valley; the new Silicon Valley? : - A qualitative research study of organizational resources and capabilities obtained through the Stockholm cluster to create international competitiveness for tech startups.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elsa Corell; Kristina Pkhikleshvili; [2019]
    Nyckelord :Tech Startups; Industrial Clusters; Sustained Competitive Advantage; International Competitiveness; Resource-based view; Organizational Resources and Capabilities; The Network theory; The VRIO framework.;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to identify the tech startups main organizational resources and capabilities received from the Stockholm cluster. Correspondently, how those encourage to sustained competitive advantage internationally. LÄS MER