Sökning: "marknadsföring entreprenörskap"

Visar resultat 6 - 10 av 154 uppsatser innehållade orden marknadsföring entreprenörskap.

  1. 6. Hallå, är det någon där? : En fallstudie om digitalisering som en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cornelia Näslin; Snaedis Sverrisdottir; [2020]
    Nyckelord :Organisationsförändring; Kommunikation; Feedback; Återkoppling; Offentlig sektor; Gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Studiens syfte Syftet med denna studie är att jämföra hur marknadsföringen från olika typer av resebolag speglar deras inställning och förhållningssätt till etiska dilemman samt att jämföra om eller hur de skiljer sig i frågan. Teoretiska referensramar Studiens slutsatser dras med stöd i Corporate social responsibility, hållbart agerande samt turismens etiska dilemman med code of conduct som främsta referens. LÄS MER

  2. 7. En vit fläck på kartan : En studie om destinationsutveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Robin Gustavsson; Emil Jacobsen; [2020]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; destination; plats; turism; Kalmar.;

    Sammanfattning : Det var efter jubileumsåret resan tog fart, på riktigt. Det var perfekt läge för staden att hitta nya vägar till framgång. Turismen blomstrar under sommarmånaderna - men nu återstår möjligtvis en förändring för att fortsätta att utvecklas genom att locka nya besökare och resurser till kuststaden Kalmar. LÄS MER

  3. 8. "Jag försöker ju också sticka ut i den här massan" : En kvalitativ studie om journalistisk profilering och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linn Koch-Emmery; Martina Karpmyr; [2020]
    Nyckelord :profilering; varumärkesbyggande; journalistik; sociala medier; yrkesideal;

    Sammanfattning : Färre fasta anställningar har fått journalister att söka alternativa vägar och metoder för att överleva. Journalistyrket tangerar idag yrken som marknadsföring och affärskommunikation och på arbetsmarknaden premieras nya egenskaper som allt oftare går att kopplas till entreprenörskap. LÄS MER

  4. 9. Inside the Head of an Insider : Motivation for those who are Hired to Motivate

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Benjamin Jakupovic; Marcus Karlsson; Peter Westberg; [2020]
    Nyckelord :Insider ownership; Motivation; Ownership structure; Corporate governance;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase the understanding of how senior management executives experience insider ownership. An additional aim is to investigate if there is a difference of the experiences of senior management executives with a Swedish cultural background in comparison to the experiences of senior management executives with other cultural backgrounds, with regards to insider ownership. LÄS MER

  5. 10. Jaktturismen i Småland : En induktiv studie om marknadsföringsaktiviteter av småländsk jaktturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Iza Täck; [2020]
    Nyckelord :Jaktturism; marknadsföring; brand image; jakt; jaktresor;

    Sammanfattning : Jakt har varit en viktig del av Sverige sedan stenåldern, även om dess karaktär har förändrats sedan dess. Eftersom jakt länge har varit en uppenbar del av Sverige uppstod intresse för fenomenet jaktturism. Studien fokuserar på jaktturism i Småland, ett landskap som det inte har skrivits så mycket om när det gäller jakt. LÄS MER