Sökning: "marknadsföring kommunikationsteori"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden marknadsföring kommunikationsteori.

  1. 1. Nanoinfluencers som inflytelserika opinionsledare : En kvalitativ studie om hur ett företags Brand Equity påverkas vid samarbeten med nanoinfluencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Manns; Hzbai Tekeste; [2020]
    Nyckelord :Nanoinfluencer; Brand Equity; Trustworthiness; Engagement; Brand Awareness; Nanoinfluencer; Brand Equity; Trovärdighet; Engagemang; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Due to the dramatical change in society coming from digitization, marketing changed from a traditional approach to a digital scene. A phenomenon that appeared as a result of this is marketing through influencers, also seen as opinion leaders in online communities. LÄS MER

  2. 2. Marknadskommunikation Inom Offentlig Sektor : Att positionera en stad

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Linda Falkenström; Matilda Simon Ekström; [2013]
    Nyckelord :offentlig sektor; city branding; public sector; marketing communications; marknadsföring av städer; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det finns vissa svårigheter med marknadskommunikation inom offentlig sektor då produkten och kunden skiljer sig från den privata sektorn. För en stad kan exempelvis produkten ses som en social effekt och kunder ses som medborgare. LÄS MER

  3. 3. Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heja Ghoulami; Peter Lindblom; [2010]
    Nyckelord :micro companies; Internet; fashion; social media; brand; brand equity; mikroföretag; Internet; mode; sociala media; varumärke; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. LÄS MER

  4. 4. Uppfattningen av den interna marknadsföringen mellan personal och ledning : En fallstudie på medieföretaget Norra Västerbotten

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Forslund; Eva Eriksson; [2009]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; skillnader i uppfattning; kommunikationsteori; marknadsföring; motivation; organisation; system; stöd; utbildning;

    Sammanfattning : För att ett företag ska kunna nå sina externa kunder krävs det först att de interna relationerna mellan företagets personalgrupper prioriteras och fungerar effektivt. Ett av huvudsyftena med den interna marknadsföringen inom ett företag är att utveckla samtliga i personalens serviceinriktning, attityder och intresse för marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera produkters miljöprestanda : - Syften, behov och möjligheter i svenska möbelföretagskommunikation av produkters miljöprestanda

    Kandidat-uppsats, Tema vatten i natur och samhälle

    Författare :Anton Helgstrand; [2009]
    Nyckelord :Kommunikationsteori; miljödeklaration; LCA; miljöprestanda; möbelföretag;

    Sammanfattning : Den här studien har ett tudelat syfte där huvuddelen utreder vilka behov och syften två svenska möbelföretag har i att kommunicera produkters miljöprestanda idag. Delsyftet i studien var att se om de studerade företagen har användning för miljödeklarationer för sina syften och behov i produktkommunikationen. LÄS MER