Sökning: "marknadsföring livsmedelsbranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring livsmedelsbranschen.

  1. 11. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER

  2. 12. När livsmedel och känslor bekänner färg : En studie om associationers betydlse vid valsituationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Per Björklund; Vanessa Polonis; [2016]
    Nyckelord :marketing; choice; associations; colors; emotions; emotial attributes; product design; marknadsföring; valsituation; val; associationer; färger; känslor; känsloattribut; produktdesign;

    Sammanfattning : Intense competition in the food sector makes food-product design play a significant role in the consumers' choices. Product design includes a number of parameters among which the product's color is one of the factors that matters the most. Emotions are of high importance when choosing low-involvement products. LÄS MER

  3. 13. Vad får dig att stanna? : En studie om varumärkeslojalitet hos konsumenter av livsmedelsprodukter i dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emilia Denckert; Linnéa Pankko; [2016]
    Nyckelord :Brand loyalty; brand; loyalty; attribute; consumers; grocery store; food industry; Varumärkeslojalitet; varumärke; lojalitet; attribut; konsumenter; dagligvaruhandeln; livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : Författare: Emilia Denckert och Linnéa Pankko Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30 hp Examensarbetets titel: Vad får dig att stanna? Forskningsfråga: Vilka attribut ligger till grund för en varumärkeslojalitet hos konsumenter av livsmedelsprodukter i dagligvaruhandeln? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera och fastställa vilka attribut hos en produkt och ett varumärke som bidrar till att konsumenter bygger upp en lojalitet gentemot varumärket ifråga. Studien kommer att förklara vardera attribut, samt kombinationer av dessa, och klargöra huruvida de ligger till grund för konsumenters lojalitet till varumärken på livsmedelsprodukter som säljs i dagligvaruhandeln. LÄS MER

  4. 14. Hur använder små närproducerande företag Facebook? : En fallstudie om hur företag i livsmedelsbranschen stärker sitt varumärke genom marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Viktoria Brink; Anna Svedin-Thunström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Goda kunder, god mat. : En studie av social påverkan i livsmedelsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linda Karlenhed; Josefin Sällberg; [2014]
    Nyckelord :CSR; socialt ansvar; konsumenter och livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det saknas kunskap om vad konsumenter anser vara de mest relevanta formerna av social påverkan i livsmedelsbranschen, samt hur sådan påverkan kan realiseras. Så länge det inte är klargjort vad som konsumenten anser är de mest relevanta formerna riskerar utvecklingen av strategier för lämplig dito bland företagen hämmas. LÄS MER