Sökning: "marknadsföring livsmedelsbranschen"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring livsmedelsbranschen.

  1. 21. En branschstudie om livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Claes Lennesiö; Fredrik Gustafsson-Forsberg; [2012]
    Nyckelord :Food industry; Store; Grocery stores; Marketing; Consumer; Consumer behavior; Branschstudie; Livsmedelsbranschen; Butik; Marknadsföring; Konsument; Köpbeteende;

    Sammanfattning : I denna branschstudie gällande livsmedelsbutiker, kommer vi att beröra hur butiker kan marknadsföra sig samt vilka faktorer som spelar störst roll vid kundernas val av butik. För att kunna klargöra detta, kommer vi att använda oss av teorier så som Porters fem konkurrenskrafter samt vissa skolformer utifrån boken Marketing Theory av Jagdish N. LÄS MER

  2. 22. Hur smakar varumärket? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbranschen använder sinnet smak i marknadsföringen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Anna Hansson; Sara Hedman; [2012]
    Nyckelord :Varumärken; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Det finns många varumärken, inte minst i livsmedelsbranschen vilket leder till att marknadsföring blir en viktig del för företag för att nå sina konsumenter. Det är lätt att marknadsföring tappar sin effektivitet och nya sätt att kommunicera blir intressant. LÄS MER

  3. 23. Grön Marknadsföring = En Naturlig Strategi : Analys av Grön Marknadsföring i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stefan Persson; Alexander Pinto; [2009]
    Nyckelord :Green Marketing; Ecology; Organic; Organic Food; Environment; Food Market.; Grön Marknadsföring; Ekologi; Ekologiska livsmedel; Miljö; Dagligvaruhandel; Livsmedelsbranschen.;

    Sammanfattning : Syfte: Att analysera hur dagligvaruhandeln använder sig av Grön Marknadsföring internt och externt för att positionera sig som ett miljövänligt företag på marknaden. Metod: En deskriptiv undersökning med primärdata i form av personliga intervjuer från de tre största aktörerna inom svenska dagligvaruhandeln. LÄS MER

  4. 24. Marknadsföring av livsmedel med hälsoargument

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vad som är tillåtet enligt svensk rätt att påstå i marknadsföring av livsmedel med anknytning till hälsa. Detta på grund av att jag upplever att det existerar en mängd hälsobudskap på marknaden samt att jag tror att dessa har en potentiell påverkanskraft på konsumenten på grund av den idag existerande hälsotrenden. LÄS MER