Sökning: "marknadsföring reklam filmer"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring reklam filmer.
1. Kvinnans framställning i feministisk marknadsföring - En kvalitativ dokumentstudie av tre syftesdrivna reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna kvalitativa dokumentstudie är att beskriva samt bidra med en ökad förståelse kring hur kvinnan framställs i reklamfilmer producerade av varumärken med ett feministiskt ställningstagande. Metod: Studien utgörs av en kvalitativ dokumentstudie av tre skilda reklamfilmer. LÄS MER
2. Project Loveday : Föreställningar i fan-producerade reklamfilmer.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tesla är ett multinationellt företag som tillverkar och säljer elbilar bland många andra produkter och tjänster. Vår studie kommer primärt fokusera på Tesla Motors, den del av företaget som producerar och säljer bilar. LÄS MER
3. Med berättandets kraft : En kvalitativ studie om hur Storytelling kan stärka ett företags varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I vårt samhälle där produkter och tjänster blir allt mer lika räcker det inte längre att företagen har den senaste tekniken, det bästa priset eller den snyggaste designen. Konsumenter vill idag, utöver den fysiska produkten, även ha ett så kallat mervärde. LÄS MER
4. Ett intimt och äkta ICA-gäng : ICA:s reklamfilmer utifrån ett retoriskt medieperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : Studien undersöker hur ICA:s reklamfilmer är utformade utifrån ett retorisk perspektiv och diskuterar även varför vissa grepp väljs framför andra i samtidens reklamfilmer. Undersökningen utgår från Marshall McLuhans medieförståelse som teoretisk förankring och diskuterar Chaïm Perelmans topiker samt ethos för vidare förståelse av reklamfilmerna. LÄS MER
5. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER