Sökning: "matematik c nivå"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden matematik c nivå.

  1. 6. A, b, c – en komparativ studie av läromedel i de inledande matematikkurserna i Gy 2011

    Kandidat-uppsats,

    Författare : [2012]
    Nyckelord :Matematik; Läromedel; Gy 2011; Matematik 1;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med studien har varit att jämföra det centrala innehållet, kunskapskraven och några läromedel för deinledande matematikkurserna i Gy 011, Matematik 1a, 1b och 1c. Studien fokuserar på två underrubriker ikursernas centrala innehåll: Sannolikhet och statistik där innehållet är likt mellan kurserna och Geometri därinnehållet skiljer sig mycket åt mellan kurserna. LÄS MER

  2. 7. Bedömningsunderlaget i Matematik 1c : En jämförelse av hur kunskap testas i relation till kursplanen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Anna-Maria Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Bedömning; bedömningsunderlag; matematik; prov; styrdokument; kursplan; kunskapskrav; förmågor; läroplan; GY11; betygssättning;

    Sammanfattning : Att kunskap ska testas och värderas genom en bedömningsprocess är ofta givet men hur testaskunskap i skolan i relation till kursplanen och vilken roll har bedömningsunderlaget? Studiensyftar till att besvara den frågan inom matematikämnet och utgår från frågeställningarna: Vilkenroll har de olika bedömningsunderlagen vid betygssättning?, Hur väl överensstämmerinnehållet i bedömningsunderlagen med det centrala innehållet? och Vilka kunskapskrav fåreleverna möjlighet att uppnå vid de fasta bedömningstillfällena? Arbetet utgår från enintervjustudie med tillhörande enkäter där sju lärare som hållit i kursen Matematik 1c deltagit.Resultatet visar att lärare i stor utsträckning använder sig av traditionella skriftliga prov och attde senare bedömningsmomenten i kursen ofta är av större betydelse än de tidigare. LÄS MER

  3. 8. Språkets betydelse för matematik

    C-uppsats,

    Författare :Ashna HamaSalih; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :  Vad kan det beror på att elever har svårigheter med matematikinlärning?Hur ser lärarna på språkets betydelse för lärande och undervisning i matematik?MetodArbete utgår ifrån en kvalitativ metod som bygger på intervju med ett antal lärare i fyra olikagrundskolor för tidigare år. Jag har använt bandspelaren under intervjun med lärarna, för attkunna omskriva och analysera dem i arbetet. LÄS MER

  4. 9. Nytta och egenvärde – Matematiken i den nya gymnasieskolan

    C-uppsats,

    Författare :Kaami Tondkar; Ove Holm; [2011]
    Nyckelord :Kursplan; ämnesplan; textanalys; nyttovärde; egenv;

    Sammanfattning : Vi är två lärarstudenter som under vår VFU har kommit i kontakt med förberedelsearbetet inför den nyaämnesplanen i matematik på gymnasiet som ska implementeras under höstterminen 011. Med anledning avdenna upplevelse väcktes vårt intresse och vi bestämde oss för att behandla denna ämnesplan i vårtexamensarbete. LÄS MER

  5. 10. "Matematikutbildning är viktigt!" – Men varför det? : En empirisk studie kring tre argument för matematikutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Hannes Runheim; [2011]
    Nyckelord :Matematik; Matematiklärare; Matematikundervisning; Sjuksköterskeutbildning;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete på c-nivå från lärarprogrammet vid Linköpings Universitet. Det undersöker hållbarheten hos tre argument för matematikutbildning vid en applikation på sjuksköterskeprogrammet, också det vid Linköpings Universitet. LÄS MER