Sökning: "math learning"
Visar resultat 16 - 20 av 170 uppsatser innehållade orden math learning.
16. Feasibility of a program that helps evaluate the effects of gamification
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gamification is a modern concept which refers to the act of adding game elements to a nongame environment. Especially interesting is gamification when applied to a learning environment in the form of game based learning (GBL). GBL has proven to be successful and increases both student motivation and student result. LÄS MER
17. Effects of gamification elements in math software for children
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Mathematics is a subject many children find challenging and uninteresting. This is highly problematic because of its use in work and everyday life. Some schools are implementing game-based learning to increase the younger students’ positive relation towards mathematics. An example of a game that uses learning through play is Magical Garden. LÄS MER
18. Exploring the Benefits of Augmented Reality inMathematical Statistics Education: An Investigation andSemi-Structured Literature Review
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : This study investigates the current state of the intersection between Augmented Reality(AR) and education, with a focus on improving statistical math learning in higher education through the application of AR and data modeling. Our research aims to answerthe question: "How can AR enhance math learning in the field of statistics in higher education?" We follow the method of Design and Creation to develop an open-source ARapplication tailored for an experimental study to assess the impact of AR on learning. LÄS MER
19. Läromedelsbok i matematiken fördel eller nackdel : Lär sig eleverna mer utan matematikbok?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate teachers' perceptions regarding students' learningwhen teaching takes place without a mathematics book. I have interviewed 9 teachers abouthow their teaching takes place and what their perceptions are about how students learnmathematics. LÄS MER
20. På TAL om grunden : En intervjustudie av nio lärares arbete med och för taluppfattning i förskoleklass och årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Forskning visar att taluppfattning är grundläggande för elevers förståelse och utveckling av matematik. Läraren har en central roll i att utveckla elevers taluppfattning. Denna kvalitativa studie undersöker hur nio lärare arbetar med och för taluppfattning hos elever i förskoleklass och årskurs 1. LÄS MER