Sökning: "media undervisning"

Visar resultat 26 - 30 av 244 uppsatser innehållade orden media undervisning.

  1. 26. Språkinriktad undervisning i mediaämnet : Ett autoetnografiskt utvecklingsarbete i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Fagerström; [2022]
    Nyckelord :professional learning; teacher development; content and language integrated learning; media teaching;

    Sammanfattning : In connection with the introduction of the current curriculum in 2011, a student’s language development became the shared responsibility of all subject areas. This imply that a student’s knowledge development can be strengthened no matter the subject area through teaching methods that focus on developing language skills. LÄS MER

  2. 27. Digitala medier i bildämnet under coronapandemin 2020 : En kvalitativ undersökning om digitala medier i bildämnet och distansundervisningens konsekvenser

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Camilla Eriksson; [2022]
    Nyckelord :digitala medier; distansundervisning; sociokulturellt perspektiv; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur bildlärare ser på digitala medier i bildämnet på gymnasiet, under tiden då coronapandemin 2020 bröt ut. När detta skedde förändrade det skolundervisningen då man var tvungen att lägga om till distansundervisning. LÄS MER

  3. 28. "Vi kvinnor måste jobba hårdare för att uppnå samma ställning" : Hur problematiseringar av jämställdhet och arbetsmarknad i samhällskunskapsundervisningen påverkar studiemotivationen hos gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Elin Setzman; [2022]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; förutsättningar; jämställdhet; studiemotivation; undervisning;

    Sammanfattning : This study investigates how graduating students at Swedish upper secondary school perceive the content and form of education in social science regarding the subject areas of labor market and equality. The study also investigates how students perceive their own possibilities on the labor market and whether these perceptions can be derived from content in social science education. LÄS MER

  4. 29. "Det som är bra med digitalisering är att alla barn kan vara delaktiga på olika nivåer" : En studie utifrån specialpedagogisk didaktik om hur digitala verktyg kan användas i förskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Eklöf; [2022]
    Nyckelord :Specialpedagogisk didaktik; flerstämmighet; takt; otakt; digitala verktyg; undervisning; förskola.;

    Sammanfattning : Studien är en fristående del av ett ULF-projekt på Örebro Universitet där digitala verktyg undersökts tillsammans med estetiska uttryckssätt i förskolans undervisning. Den här studien har ett specialpedagogiskt fokus och tittar på undervisningens modellering utifrån en specialpedagogisk didaktik med begreppen flerstämmighet, takt och otakt. LÄS MER

  5. 30. Academic library instruction on critical evaluation of sources and information : A content analysis of Swedish university library websites

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emma Johansen; [2022]
    Nyckelord :Academic library; Instruction; Critical thinking; Source evaluation; Information literacy; Media and information literacy; Content analysis; Website; Universitetsbibliotek; undervisning; kritiskt tänkande; källkritik; informationskompetens; medie- och informationskunnighet; innehållsanalys; webbplats;

    Sammanfattning : This master thesis examines how Swedish university libraries are instructing their students on topics related to the critical evaluation of sources and information. The method of analysis was a quantitative and qualitative content analysis of the external websites of Sweden’s public university libraries to determine what modes of instruction are being offered, and how these services are being described and made accessible to their users. LÄS MER