Sökning: "mediebyråer"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet mediebyråer.

  1. 1. Vi marknadsför vår arbetsplats : En nyanserad syn av employee advocacy via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Zoe Rundkvist; Marisol Nilsson Lopez; [2022]
    Nyckelord :Employee advocacy; social media; media agency; employee; CEO; social exchange theory; Employee advocacy; sociala medier; mediebyråer; medarbetare; VD; social exchange teorin;

    Sammanfattning : I Sverige har det främst undersökts synen på employee advocacy utifrån organisationens engagemang samt strategisk användning av konceptet. Den här studien undersöker det svenska perspektivet på employee advocacy via sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannes Asplund; Johan Nilsson; [2019]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; personlig integritet; konsumentdata; integritetsintrång; e-handel; kundrelationer; konsumentinsikt; segmentering;

    Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER

  3. 3. Data driven marketing : How to gain relevant insights through Google Analytics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jenny Carlsson Ståbi; [2019]
    Nyckelord :Marketing analytics; Web analytics; Google Analytics; Analysis; Measurement; Data driven; Effects; Insights;

    Sammanfattning : In this report, problems regarding the retrieving, measuring, and analysis of data when analysing marketing effects in the web analytics tool Google Analytics will be discussed. A correct setup, configuration, maintenance, campaign tracking and the understanding of the data in Google Analytics is essential to be able to achieve relevant insights. LÄS MER

  4. 4. Prokrastinering i arbetslivet : Samt dess samband med arbetsengagemang och prestationsmotivation

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Tilda Avesson; Sofia Johansson; [2018]
    Nyckelord :Prokrastinering; Arbetsengagemang; Prestationsmotivation; Arbetslivet;

    Sammanfattning : Prokrastinering har uppvisat samband med flera negativa aspekter för både individ och organisation, såsom stress och kortare anställningstid. Trots detta är forskningen om prokrastinering i arbetslivet fortfarande sparsam. LÄS MER

  5. 5. "Ser vad du skriver men jag har glömt vad det var"

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Franzén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; IMC; IIMC; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Marknadsföring på sociala medier är ett område det forskas mycket om. Den medieintensivitet som präglar samhället idag gör ämnet högst aktuellt att undersöka och det finns flertalet intressanta perspektiv att utgå ifrån. För denna uppsats har det operativa arbetet för marknadskommunikation på sociala medier undersökts. LÄS MER